Bankowość elektroniczna: tych transakcji NIE załatwisz przez Internet. Kiedy konieczna jest wizyta w banku?

W wygodny sposób, bo korzystając z bankowości elektronicznej, można zawnioskować o przyznanie pożyczki czy otwarcie rachunku bankowego. Wciąż jednak są takie transakcje, których klient nie załatwi przez Internet – konieczna będzie wizyta w oddziale banku. O jakich mowa?

Bankowość elektroniczna: tych transakcji NIE załatwisz przez Internet. Kiedy konieczna jest wizyta w banku? 1O tym, że bankowość elektroniczna jest intensywnie rozwijana, nie trzeba nikogo przekonywać. Jeszcze kilkanaście lat temu klienci mogli wypłacić środki z bankomatu, a korzystając z bankowości elektronicznej, sprawdzić jedynie stan konta. Dziś możliwości jest znacznie więcej. Obok bankomatów pojawiły się wpłatomaty, a usługi bankowe są dostępne za pośrednictwem Internetu (bankowość internetowa), jak i telefonu (bankowość telefoniczna).

Mimo że ilość środków przeznaczanych przez banki na rozwój i utrzymanie bankowości elektronicznej rośnie z roku na rok, to nie wszystkie transakcje można załatwić przez Internet.

Dopisanie pełnomocnika do rachunku? Tylko w oddziale

Osoby zainteresowane dopisaniem pełnomocnika do rachunku będą musiały udać się do oddziału banku. Dlaczego? Bo konieczne jest podpisanie aneksu do zawartej umowy o prowadzenie rachunku bankowego zarówno przez właściciela rachunku, jak i przyszłego pełnomocnika. Podczas takiej wizyty pracownik banku musi też zweryfikować dane osobowe osoby mającej być pełnomocnikiem.

Wizyta w oddziale lub placówce banku jest też konieczna, gdy klient jest zainteresowany dopisaniem do konta współwłaściciela. W takiej sytuacji także niezbędne jest sporządzenie umowy oraz zweryfikowanie danych osoby, która stanie się współwłaścicielem konta.

Gdy chcesz zmienić harmonogram spłaty kredytu, to…

…również będziesz musiał wygospodarować czas, aby udać się do oddziału banku, z którym podpisałeś umowę. Podobnie jak w przypadku dopisania pełnomocnika do rachunku, konieczne jest podpisanie aneksu do umowy zawartej przez strony.

Możesz mieć problem z zamknięciem rachunku online

Korzystasz z rachunku bankowego, z którego chcesz zrezygnować? Chociaż przez Internet z łatwością otworzysz konto, bankowość elektroniczna nie zawsze umożliwia klientowi złożenie wniosku o zamknięcie konta osobistego online. Ta praktyka jest powszechna, a powód prozaiczny – banki doskonale wiedzą, że część osób zrezygnuje z odwiedzenia banku celem zamknięcia rachunku bankowego, pozostając tym samym w bazie klientów.

Zwiększenie limitu na karcie kredytowej przez Internet?

Posiadasz w portfelu kartę kredytową i sumiennie spłacasz zadłużenie w terminach wskazanych przez bank? Jeżeli rozważasz zwiększenie limitu na karcie kredytowej, możesz mieć z tym problem.  Bankowość elektroniczna niektórych banków nie przewiduje takiej możliwości. Dlaczego? W przypadku złożenia przez klienta wniosku o zwiększenie limitu na karcie kredytowej niezbędne jest ponowne sprawdzenie jego zdolności kredytowej. Wydanie pozytywnej przez analityków bankowych decyzji, oznacza również konieczność podpisania aneksu.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top