Analitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker Index. W czerwcu 2024 r. wskaźnik kondycji polskiego e-commerce wyniósł 133 punktów. Indeks ten bazuje na danych o sprzedaży prowadzonej przez 3 tys. firm handlujących za pośrednictwem platformy BaseLinker, odpowiadających za znaczną część obrotów polskiego e-commerce. Wartość bazowa – na poziomie 100 pkt, będąca punktem odniesienia do odczytów indeksu w kolejnych miesiącach, została ustalona na bazie danych o sprzedaży ze stycznia 2022 r. Najnowszy BaseLinker Index jest niższy niż przed miesiącem (w maju 2024 r. wynosił on 138 pkt).
Z przeanalizowanych i zagregowanych w BaseLinker Index danych wynika, że w czerwcu 2024 r. (licząc r./r.) firmy uwzględnione w indeksie zwiększyły poziom sprzedaży o 12,6 proc., powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 10,9 proc. Średnia wartość ich koszyka wzrosła o 1,5 proc. (r./r.) i wyniosła 196,1 zł.

– Polski e-commerce w ujęciu rocznym wykazał się wysoką dynamiką wzrostu sprzedaży, który wyniósł aż 12,6 proc. Za wcześnie jeszcze, aby mówić o trwałym przyspieszeniu, ale warto podkreślić, że wzrost ten był większy niż rok temu, kiedy sprzedaż między czerwcem 2023 a czerwcem 2022 urosła o 10,3 proc. – komentuje Łukasz Juśkiewicz, Head of Strategy w BaseLinker. – W ujęciu m./m. w czerwcu zaobserwowaliśmy spadki, należy jednak pamiętać, że czerwiec tradycyjnie jest słabszym miesiącem niż maj, ponieważ jest krótszy. Co więcej, w tym roku czerwiec miał wyjątkowo dużo dni weekendowych, które są słabsze dla handlu online.
Rozpoczęcie sprzedaży transgranicznej na platformach marketplace jeszcze nigdy nie było tak proste, co stanowi ogromną szansę dla polskich przedsiębiorców wchodzących na zagraniczne rynki. – Doświadczenie, profesjonalizm i atrakcyjny asortyment to największe atuty polskich sprzedawców. Tylko przez ostatnich dziewięć miesięcy zaobserwowaliśmy przeszło pięciuset nowych sprzedawców z Polski na naszych platformach w Litwie, Łotwie, Estonii i Finlandii. Udział sprzedaży Polskich sprzedawców stale rośnie” – podsumowuje Jakub Stefański, Head of Marketplace z Grupy PHH, operatora największych platform e-commerce w krajach bałtyckich (Pigu.lt na Litwie, Kaup24.ee w Estonii, 220.lv na Łotwie i HobbyHall.fi w Finlandii).
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.