Analitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. W lutym 2024 r. wskaźnik kondycji polskiego e-commerce wyniósł 117 punktów. Indeks ten bazuje na danych o sprzedaży prowadzonej przez 3 tys. firm handlujących za pośrednictwem platformy BaseLinker, odpowiadających za znaczną część obrotów polskiego e-commerce. Wartość bazowa – na poziomie 100 pkt, będąca punktem odniesienia do odczytów indeksu w kolejnych miesiącach, została ustalona na bazie danych o sprzedaży ze stycznia 2022 r. Najnowszy BaseLinker Index jest niższy niż w styczniu 2024 – przed miesiącem wynosił on 121 pkt, co zgodne jest z sezonowością sprzedaży w e-commerce.
Z przeanalizowanych i zagregowanych w BaseLinker Index danych wynika, że w lutym 2024 r. (licząc r./r.) firmy uwzględnione w indeksie zwiększyły poziom sprzedaży o 10,6 proc., powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 7,5 proc. Średnia wartość ich koszyka wzrosła o 2,9 proc.
– Podobnie jak w poprzednim roku wartościowo sprzedaż w lutym była słabsza niż w styczniu. Tegoroczny spadek sprzedaży o 3,6 proc. był jednak wyraźnie niższy niż ubiegłoroczny, kiedy wynosił aż 5,9 proc. Po części jest to zasługa tego, że w tym roku luty był o jeden dzień dłuższy. Lutowy spadek sprzedaży wynika z mniejszej liczby zamówień – o 7,7 proc. (m./m.), która została częściowo zrekompensowana wzrostem średniej wartości zamówienia (z 186,4 zł w styczniu do 194,8 w lutym). W lutym szczególnie dobrze, w porównaniu do stycznia, radziła sobie kategoria “dom i ogród” – komentuje Łukasz Juśkiewicz, Head of Strategy w BaseLinker.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.