Analitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker Index. W marcu 2024 r. wskaźnik kondycji polskiego e-commerce wyniósł 136 punktów. Indeks ten bazuje na danych o sprzedaży prowadzonej przez 3 tys. firm handlujących za pośrednictwem platformy BaseLinker, odpowiadających za znaczną część obrotów polskiego e-commerce. Wartość bazowa – na poziomie 100 pkt, będąca punktem odniesienia do odczytów indeksu w kolejnych miesiącach, została ustalona na bazie danych o sprzedaży ze stycznia 2022 r. Najnowszy BaseLinker Index jest wyższy niż w lutym 2024 – przed miesiącem, kiedy wynosił on 117 pkt. Jest to zmiana zgodna z sezonowością sprzedaży w e-commerce.
Z przeanalizowanych i zagregowanych w BaseLinker Index danych wynika, że w marcu 2024 r. (licząc r./r.) firmy uwzględnione w indeksie zwiększyły poziom sprzedaży o 5,6 proc., powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 5,1 proc. Średnia wartość ich koszyka wzrosła o 0,4 proc.
– Podobnie jak w poprzednim roku wartościowo sprzedaż w marcu była widocznie wyższa niż w lutym. Złożyła się na to zarówno większa liczba zamówień (dłuższy miesiąc, start sezonu ogrodowego, zakupy wielkanocne), jak i wzrost średniej wartości zamówienia, gdzie warto zaznaczyć, że liczba produktów per zamówienie w marcu była wyższa niż w poprzednich miesiącach – komentuje Łukasz Juśkiewicz, Head of Strategy w BaseLinker. – Widzimy przy tym, że w ujęciu rok do roku tempo wzrostu średniej wartości koszyka wyraźnie wyhamowuje. Między marcem 2023 a 2022 r. wartość średniego koszyka wzrosła o 3 proc. podczas gdy między marcem 2024 a 2023 r. wzrost ten wyniósł zaledwie 0,4 proc. Po części jest to kwestia wolniej rosnących cen, a po części sięganie przez konsumentów po tańsze produkty.
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.