Artemis Internet Inc., firma wchodząca w skład NCC Group, chce zaproponować nowe podejście do bezpieczeństwa w internecie. Ma się to udać dzięki końcówce .SECURE.
Nowa domenowa propozycja ma dawać pewność, że dana strona spełnia najwyższe kryteria bezpieczeństwa.
Obecnie funkcjonuje wiele interesujących technologii bezpieczeństwa, ale generalnie nie są zbyt efektywne ponieważ są opcjonalne – powiedział Alex Stamos, dyrektor ds. technologii w Artemis Internet.
.SECURE to szereg pomysłów na poprawę bezpieczeństwa. Przede wszystkim ręczna weryfikacja podmiotów rejestrujących tego typu domeny. Trwać ma ok. dwóch tygodni i polegać ma na potwierdzeniu adresu mailowego oraz zastosowaniu mechanizmu 2FA (ang. two-factor authentication).
Artemis Internet chce również wymusić na podmiotach rejestrujących wprowadzenie bezpiecznych technologii. Będzie to na przykład protokół HTTPS obowiązkowy dla wszystkich domen .SECURE. Podobnie z serwerami pocztowymi – każdy z nich będzie musiał wprowadzić technologię TLS jako standard. Operator rejestru ma nieustannie sprawdzać wszystkie domeny w poszukiwaniu przykładów niestosowania zaleceń.
Firma planuje również wprowadzenie nowego protokołu o nazwie Domain Policy Framework. Pozwalać ma podmiotom na publikowanie zasad bezpieczeństwa w DNS. Prace nad protokołem wciąż trwają – przed końcem roku ma zostać zgłoszony do Internet Engineering Task Force, międzynarodowego stowarzyszenia zajmującego się ustanawianiem standardów technicznych i organizacyjnych w internecie. Twórcy liczą, że protokół spodoba się twórcom przeglądarek internetowych, którzy zaimplementują jego obsługę.
Czy pomysł wprowadzenia domen .SECURE trafi na podatny grunt? Czy podmioty rejestrujące będą chciały inwestować w tego typu nazwy?
za: inf. prasowa, DomainIncite. grafika: blog.formstack.com
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.