Najpopularniejszą „omyłkową” domeną jest faceboook.com, a wariacjami dla .COM – .COM/ i .OCM. Jakie błędy popełniają internauci przy wpisywaniu adresu w pasku przeglądarki internetowej?
Chris Finkle opublikował na swoim blogu bardzo ciekawe dane dotyczące rzeczy, które internauci wpisują w pasek adresu przeglądarki internetowej. Informacje pochodzą od użytkowników wtyczki URL Fixer, autorstwa Finkle’a, która naprawia błędy w adresach wpisywanych w przeglądarkach, a jednocześnie wysyła twórcy rozszerzenia anonimowe dane. W ten sposób powstał zbiór 7,5 mln zapytań, który pozwolił autorowi na wyciągnięcie ciekawych wniosków.
Warto na początku zaznaczyć, że dane odnoszą się tylko i wyłącznie do wpisywanych przez internautów adresów, a nie np. do linków zapisanych w zakładkach czy klikanych na innych stronach.
10 najczęściej wpisywanych domen odpowiada za 20 proc. wszystkich rekordów. Najczęściej wpisywaną domeną jest oczywiście facebook.com (9 proc.). Cieszy się prawie trzykrotnie większą popularnością niż kolejna pozycja – google.com (3.3 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się m.in. youtube.com (3,3 proc.) oraz gmail.com (1,1 proc.).
Popularność końcówek „wklepywanych” adresów pokrywa się miej więcej z wielkością rejestrów. Na pierwszym miejscu .COM, potem .ORG, .NET, .DE i .RU.
Ciekawie przedstawia się lista „pomyłkowych” wariacji domeny .COM. Najpopularniejsze są odpowiednio: .com\, .ocm, .con, .cmo, .copm, .xom, .vom, .comn, .com’, .co, .comj, .coim, .cpm, .colm, .conm oraz .coom.
Stroną, która zdaje się czerpać najwięcej z pomyłkowych wpisów internautów jest faceboook.com. To podszywająca się pod Facebooka strona, która informuje, że internauta został zwycięzcą. Co ciekawe, „faceboook.com” wpisywana jest raz na 7930 poprawne „facebook.com”.
. e-sportom).
Powyższe dane trudno oczywiście uznać za reprezentatywne dla wszystkich internautów. Jak się jednak wydaje prezentują bardzo ciekawe nawyki. Warto zapoznać się także z pozostałymi wnioskami Chrisa Finkle’a.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.