Najpopularniejszą „omyłkową” domeną jest faceboook.com, a wariacjami dla .COM – .COM/ i .OCM. Jakie błędy popełniają internauci przy wpisywaniu adresu w pasku przeglądarki internetowej?
Chris Finkle opublikował na swoim blogu bardzo ciekawe dane dotyczące rzeczy, które internauci wpisują w pasek adresu przeglądarki internetowej. Informacje pochodzą od użytkowników wtyczki URL Fixer, autorstwa Finkle’a, która naprawia błędy w adresach wpisywanych w przeglądarkach, a jednocześnie wysyła twórcy rozszerzenia anonimowe dane. W ten sposób powstał zbiór 7,5 mln zapytań, który pozwolił autorowi na wyciągnięcie ciekawych wniosków.
Warto na początku zaznaczyć, że dane odnoszą się tylko i wyłącznie do wpisywanych przez internautów adresów, a nie np. do linków zapisanych w zakładkach czy klikanych na innych stronach.
10 najczęściej wpisywanych domen odpowiada za 20 proc. wszystkich rekordów. Najczęściej wpisywaną domeną jest oczywiście facebook.com (9 proc.). Cieszy się prawie trzykrotnie większą popularnością niż kolejna pozycja – google.com (3.3 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się m.in. youtube.com (3,3 proc.) oraz gmail.com (1,1 proc.).
Popularność końcówek „wklepywanych” adresów pokrywa się miej więcej z wielkością rejestrów. Na pierwszym miejscu .COM, potem .ORG, .NET, .DE i .RU.
Ciekawie przedstawia się lista „pomyłkowych” wariacji domeny .COM. Najpopularniejsze są odpowiednio: .com\, .ocm, .con, .cmo, .copm, .xom, .vom, .comn, .com’, .co, .comj, .coim, .cpm, .colm, .conm oraz .coom.
Stroną, która zdaje się czerpać najwięcej z pomyłkowych wpisów internautów jest faceboook.com. To podszywająca się pod Facebooka strona, która informuje, że internauta został zwycięzcą. Co ciekawe, „faceboook.com” wpisywana jest raz na 7930 poprawne „facebook.com”.
. e-sportom).
Powyższe dane trudno oczywiście uznać za reprezentatywne dla wszystkich internautów. Jak się jednak wydaje prezentują bardzo ciekawe nawyki. Warto zapoznać się także z pozostałymi wnioskami Chrisa Finkle’a.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.