Byway.pl ma ułatwiać planowanie podróży po Polsce i promować regiony. Jak wywiązuje się z tej obietnicy? Niestety słabo. Zapraszamy do naszej recenzji.
Jak przekonują twórcy byway.pl, głównym zadaniem serwisu jest „dostarczenie turystom przyjaznego narzędzia do planowania podróży po Polsce oraz promocja regionów Polski, jej walorów naturalnych i kulturalnych”
Byway.pl jest współfinansowany z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, działania 8.1. Projekt uzyskał dofinansowanie w październiku 2009 roku. Wtedy ruszyła też pierwsza faza realizacji projektu, obejmująca równolegle prace programistyczne i redakcyjne.
Właścicielem serwisu jest spółka Tripdrop z Poznania. Zespół tworzą cztery osoby oraz kilku współpracowników. „Obecnie serwis ma łącznie ok. 70 tys. użytkowników i 200 tys. odsłon”, poinformowali twórcy. W drugim kwartale 2011 roku byway.pl ma mieć 50 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie.
Serwis skupia się na podróżowaniu po Polsce. Jest narzędziem, który ma umożliwiać zaplanowanie wycieczki po zakątkach naszego kraju. Podpowiada pomysły na spędzanie czasu pod postacią gotowych planów zwiedzania (w byway.pl nazwanych wycieczkami). Jest również katalogiem atrakcji turystycznych, miejsc noclegowych, punktów gastronomicznych i wydarzeń, które można wyszukiwać za pomocą systemu filtrów oraz łączyć i zapisywać we własne plany wycieczek.
W byway.pl użytkownicy tworzą własne, spersonalizowane mini przewodniki, które, po wydrukowaniu, z łatwością zastąpią w podróży książki lub opracowania wydawnicze – przekonują organizatorzy.
W takich projektach bardzo ważna jest kompleksowa informacja turystyczna, z pełnymi opisami miejsc wartych odwiedzenia, która pozwoli naprawdę zaplanować podróż. Istotne są także elementy związane z jej wyszukiwaniem oraz sprawna praca z mapą. Staraliśmy się to uwzględnić tworząc byway. Główna idea projektu opiera się na tym, by pokazać ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu w różnych miejscach Polski zarówno podczas urlopu, wypadu weekendowego lub wolnego popołudnia jako wycieczki – wylicza Przemysław Fic, szef byway.pl.
W serwisie funkcjonują cztery grupy obiektów: noclegi, atrakcje turystyczne, wydarzenia oraz gastronomia. Obecnie w bazie serwisu wyszczególniono ok. 30 tys. miejsc i wydarzeń. Do dyspozycji użytkowników jest również część magazynowa, w którym redakcja przedstawia turystyczne trendy, miejsca, porady itp.
Twórcy byway.pl chwalą swoją wyszukiwarkę. Wyniki wyszukiwania są prezentowane równolegle w dwóch formach: na tradycyjnej liście oraz interaktywnej mapie, która ma ułatwiać dalsze poszukiwania w wybranej okolicy. W obu przypadkach użytkownik przegląda obiekty i może dodawać je do boksu ze swoją wycieczką. Po ich skompletowaniu i zalogowaniu w serwisie, przechodzi do redakcji wycieczki – układania punktów w pożądanej kolejności, przypisywania ich do poszczególnych dni. Każdą z już istniejących w serwisie wycieczek można skopiować i modyfikować na własne potrzeby (np. zmieniając kolejność miejsc), a obiekty i artykuły oceniać i komentować. Każdym z interesujących pomysłów można podzielić się ze znajomymi poprzez serwisy społecznościowe takie jak Facebook, Blip, Twitter.
Model biznesowy byway.pl opiera się na trzech źródłach. Po pierwsze – prowizji. Byway.pl współpracuje z systemem rezerwacji noclegów Polish Travel Quo Vadis, a w zakresie wydarzeń biletowanych z Eventim. Po drugie, przychody z reklamy. Trzecim źródłem mają być płatne usługi prezentacji i promocji obiektów w bazie danych (katalogach). Oferta przewiduje możliwość wykupienia przez podmioty komercyjne dodatkowego uzupełnienia opisów, ich promocji poprzez pozycję na listach wyszukiwania oraz wyróżnienia na liście wyników lub mapie.
Od niedawna w serwisie działa także sklep, w którym kupić można przewodniki oraz akcesoria turystyczne.
W celu realizacji zadania promocji regionów Polski byway.pl wyszedł z propozycją współpracy do samorządów, oferując im usługę polepszenia internetowej prezentacji regionu. Akcja promocji małych ojczyzn została objęta patronatem Związku Powiatów Polskich, Związku Miast Polskich oraz Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki. Podobne propozycje, związane z internetową prezentacją oferty poszczególnych miejsc przez pryzmat ich potencjału turystycznego, serwis przygotowuje dla swoich klientów oraz organizacji i stowarzyszeń z branży turystycznej.
To tylko część recenzji. Całość znaleźć można na Wystartowali.pl.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.