Carbon Studio, notowany na NewConnect deweloper gier i technologii VR, wypracował w 2022 roku prawie 4,7 mln zł jednostkowych przychodów netto ze sprzedaży gier, co dało stabilny wynik r/r. Zysk netto w tym czasie wyniósł 920 tys. zł. W samym IV kwartale ub. roku jednostkowe przychody netto ze sprzedaży wyniosły prawie 1,2 mln zł. Za zadowalające wyniki, odpowiada niesłabnąca sprzedaż autorskich projektów Studia. Niedawno sprzedaż popularnej serii The Wizards przekroczyła próg 350 tys. kopii.

– Za nami udany czwarty kwartał, a także cały 2022 rok. W ubiegłym roku osiągnęliśmy blisko 4,7 mln zł przychodów. Z kolei w samym IV kwartale przychody wyniosły blisko 1,2 mln zł, co oznacza wzrost o 30 proc. r/r. Intensywnie pracujemy nad rozwojem naszych gier, a wpływ na wysokość osiągniętych wyników miała przede wszystkim zadowalająca sprzedaż serii gier The Wizards oraz tytułu Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall, który przyciąga coraz większą grupę fanów. – mówi Błażej Szaflik, Prezes Zarządu w Carbon Studio S.A.
W minionym roku Studio zawarło kilka istotnych kooperacji, m.in. zVertigo Games. To jedna z najbardziej renomowanych zagranicznych firm wydawniczych i deweloperów z grupy PLAION. Podmioty podpisały umowę na współfinansowanie gry VR The Wizards Dark Times oraz rozwijanie funkcji kooperacji. Wraz z nowym dodatkiem gracze będą mieli okazję skorzystać z wielu ulepszeń. Premiera The Wizards: Dark Times: Brotherhood jest zaplanowana na 2023 rok.
Zarząd Carbon Studio liczy, że wydanie nowego trybu efektywnie wpłynie na skalowalność i powiększenie community serii The Wizards. Przygodowa rozgrywka VR, którą twórcy osadzili w bogatym świecie fantasy, trafiła już do 350 tys. graczy na całym świecie.
Jednocześnie zespół Carbon Studio obecnie pracuje także nad wspomnianym projektem z obszaru Metaverse. To wynik podpisanej umowy z firmą UIG Lab, która zakłada współpracę przy tworzeniu produktu w technologii blockchain. Carbon Studio jest odpowiedzialne za tworzenie komponentów VR oraz zaplecza technologicznego.
– Z uwagi na prowadzony intensywny proces twórczy, nasze projekty są kapitałochłonne, co odzwierciedliło się w IV kwartale ub. roku. W tym czasie nie udało nam się uniknąć nieznacznej straty. Wytrwale pracujemy nad rozwojem spółki i mamy nadzieję, że rok 2023 będzie jeszcze lepszym okresem – komentuje Błażej Szaflik.
Wpisy promowane
- Oferta agencji kreatywnych. 3 elementy, na które warto zwrócić uwagęMarketing internetowy daje nam niemal nieograniczone możliwości promowania własnych produktów i usług. Warto wykorzystać je rozsądnie, zaczynając od podstaw, czyli ...
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Dochodowa, ale czasochłonna – jak wygląda praca twórcy kursów internetowych?Według danych Skill Scouter, rynek nauki online od 2000 do 2022 roku wzrósł ponad dziewięciokrotnie. Sprzedaż kursów internetowych staje się ...
- Mastercard przedstawia Shopping Muse – osobistego asystenta zakupów nowej generacjiMastercard wprowadza na rynek Shopping Muse – zaawansowane narzędzie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji, które zrewolucjonizuje sposób, w jaki konsumenci ...
- Rekordowa liczba firm zarejestrowanych w branżach szkoleń, eventów oraz konferencjiW tym roku firmy związane z szeroko rozumianym konsultingiem oraz organizacją wydarzeń przeżywają okres dynamicznego wzrostu. Dun & Bradstreet Poland ...
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.