Carbon Studio, notowany na NewConnect deweloper gier VR, zaraportował najnowsze dane sprzedażowe dla swojej flagowej i wielokrotnie nagradzanej serii gier The Wizards. Przygodowa rozgrywka VR, którą twórcy osadzili w bogatym świecie fantasy, trafiła już do 350 tys. graczy. Tytuły cieszą się największym zainteresowaniem w Stanach Zjednoczonych – ok 60% sprzedanych kopii, w dalszej części znajdują się kraje Europy Zachodniej (20%) i rynki azjatyckie (7%). Aktualnie projekty z serii dostępne są w wersji na Steam VR, Meta Quest, PlayStation VR oraz gogle HTC Vive.

– Ku naszemu zadowoleniu, seria gier The Wizards od samego początku cieszy się wyraźnym zainteresowanie ze strony graczy. Od końca 2020 roku dynamika sprzedaży gier z serii rośnie stabilnie, przybierając o około 100 tys. sztuk rocznie. Właśnie odnotowaliśmy kolejny próg sprzedażowy, którym jest przekroczenie poziomu 350 tys. sprzedanych egzemplarzy. Tytuły z serii cieszą się największą popularnością wśród społeczności ze Stanów Zjednoczonych, co nie dziwi ze względu na rozpowszechnienie gogli VR w tym regionie. – informuje Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.
The Wizards to marka, która zyskała wiele branżowych wyróżnień i nagród. Gry z serii kilkukrotnie znalazły się w zestawieniu TOP listy bestsellerów platformy Steam, a także były nominowane do nagród w kilku kategoriach na White Nights w Pradze i Game Access w Brnie. Marka zdobyła również nagrodę Viveport Developer Awards, dzięki czemu w 2018 roku Carbon Studio weszło do grona najciekawszych deweloperów gier VR podczas jednych z największych targów branżowych GDC w San Francisco.
– Kilka lat temu zdobyliśmy pozycję pioniera na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier i aplikacji VR. To duży powód do dumy, zwłaszcza teraz, patrząc na obecnie rosnący trend technologii VR/AR/ MR. Natomiast to także spora odpowiedzialność dla utrzymania wysokiego poziomu wypuszczanych na rynek produktów, co konsekwentnie staramy się realizować – dodaje Aleksander Caban.
Najnowszy tytuł z serii – The Wizards Dark Times – od 2021 roku dostępny jest w wersji na popularną platformę Meta Quest. Projekt wzbogacany jest także o tryb co-op pozwalający na rozgrywkę do 3 graczy. – Szykujemy serię dużych dodatkowych usprawnień przy okazji tworzenia trybu co-op. Dwie zamknięte wersje beta dla użytkowników pokazały podczas testów, że warto w to inwestować, a dzięki temu seria The Wizards będzie gościła na goglach VR jeszcze przez długie lata. – mówi Aleksander Caban.
Założeniem jest by produkcja The Wizards Dark Times w łatwy sposób umożliwiła graczom toczenie w gronie przyjaciół wielu epickich bitew w krainie Meliora.
– Cieszę się, że The Wizards tak wspaniale rozkwitła i zasila bibliotekę gier coraz to większej grupy odbiorców. Liczymy, że już niedługo będziemy mogli pochwalić się kolejnymi wynikami sprzedażowymi. To właśnie niesłabnące zainteresowanie technologią VR oraz naszą marką przyczynia się w dużym stopniu do utrzymania stabilnych wyników finansowych spółki – mówi Karolina Koszuta, członkini zarządu Carbon Studio.
Po trzech kwartałach br. Carbon Studio zaraportowało 3,5 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, względem prawie 3,4 mln zł z analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk netto w tym okresie wyniósł ponad 1,1 mln zł w porównaniu do 1,4 mln zł z analogicznego okresu 2021 roku.
Wpisy promowane
- Proces zakupu nieruchomości w Dominikanie dla obcokrajowcówChcesz ulokować swoje oszczędności w bezpieczny sposób, pozwalając im na siebie zarabiać? A możesz szukasz dla siebie miejsca, w którym ...
- Reklama zewnętrzna: Klucz do Sukcesu w Ery CyfrowejReklama zewnętrzna, mimo cyfrowej rewolucji, nie straciła na wartości, ale wręcz przeciwnie – stała się bardziej efektywna i innowacyjna. Billboardy ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.