Niedawno pojawiły się billboardy reklamujące znaną sieć komórkową, w której występuje Che Guevara stylizowany na Świętego Mikołaja. Na reakcję nie trzeba było długo czekać – oburzeni klienci zasypują skrzynki mailowe firmy mailami protestacyjnymi i zapowiadają bojkot PLAY.
Stowarzyszenie KoLiber przygotowało nawet stronę internetową, z której można skopiować treść apelu i wysłać pod podany adres. Przez pierwsze kilka godzin funkcjonowania odwiedziło ją ok. 4 tys. osób. – Ze zgrozą zauważyłem, że aby promować swoją ofertę musieliście sięgnąć po symbole związane z jednym z dwóch wielkich totalitaryzmów XX wieku – apel o takiej treści można wysłać do PLAY.
Lista oskarżeń wobec ikony popkultury jest długa. – Jako partyzant na Kubie, w Kongu czy Boliwii „Che” brał udział w egzekucjach „wrogów ludu”. Był twórcą kubańskich obozów pracy, wzorowanych na radzieckich łagrach, do których wysyłał nie tylko przeciwników nowej władzy, ale także osoby zupełnie przypadkowe – piszą autorzy protestu. – Był wyznawcą nagiej siły i wielbicielem dzikiej przemocy – oburzają się i przytaczają fragment z dzienników „Che”. – Poza tym, jako minister przemysłu i szef banku centralnego doprowadził kubańską gospodarkę do ruiny – konkludują autorzy. Treść apelu można znaleźć już nie tylko na stronie, ale także na niejednym internetowym forum, a także… na portalu nasza-klasa.
Według organizatorów akcja szybko się rozwija. – Osoby, które solidaryzują się z naszym pomysłem, przesyłają treść apelu do znajomych – mówi prezes Stowarzyszenia KoLiber, Marek Morawiak. – Chcemy zmusić PLAY do zakończenia kampanii reklamowej i wykazania, że z komunistycznymi symbolami nie chce mieć nic wspólnego – dodaje działacz. – Mam nadzieję, że dzięki masowości akcji osiągniemy nasz cel. Jeśli apele nie poskutkują, wezwiemy do bojkotu firmy – konkluduje Morawiak.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.