Serwis Domeny.pl donosi o narodzinach nowego mocarstwa internetowego. Mowa o Chinach, w których błyskawiczny rozwój dostępu do sieci www – 210 milionów internautów – robi wrażenie na całym świecie.
Chiny swoją drogę do e-społeczeństwa rozpoczęły mniej więcej 10 lat temu. Jednak największy skok w rozwoju rynku internetowego rozpoczął się na początku 2007 r. – Wpływ mają na to organizowane Igrzyska Olimpijskie i chęć pokazania się jako wysokorozwinięty kraj. Potwierdzeniem tego jest stanowisko chińskich polityków, którzy uważają oficjalnie od niedawna, że Internet jest jednym z ważniejszych elementów rozwoju kraju – mówi Marcin Majerek z serwisu Domeny.pl.
Akceptacja ze strony władz, które jeszcze niedawno niechętnym okiem patrzyły na aktywność w Internecie swoich obywateli, zdziałała cuda. Pod koniec 2007 roku w Chinach było 210 milionów internautów (w Polsce jest 12.5 mln). Tylko o 5 milionów mniej niż w USA. W zeszłym roku liczba użytkowników sieci wzrosła o 73 miliony. Nie ma wątpliwości, w 2008 roku Chiny staną się największym rynkiem internetowym na świecie.
Duże wrażenie robi też liczba zarejestrowanych chińskich domen internetowych (.cn). Pod koniec grudnia 2007 roku było ich ponad 9 milionów. Biorąc pod uwagę tempo wzrostu (około 20.000 rejestracji dziennie), w tym momencie może już być około 9.8 mln. – Chińskie adresy www zagrożą w tym roku najpopularniejszej obecnie na świecie domenie narodowej, niemieckiej .de, 11.7 mln rejestracji. Dzięki temu, być może, domeny .cn znajdą się na drugim miejscu pod względem ilości na świecie – tłumaczy Marcin Majerek z Domeny.pl. – Liderem na pewno pozostanie domena .com, 72.9 mln adresów – dodaje.
Najpopularniejszą usługą internetową w Chinach są komunikatory. Korzysta z nich codziennie 170 mln użytkowników. Jeszcze więcej, 181 milionów użytkowników, słucha muzyki on-line. W 2006 roku chiński rynek reklamy online wyniósł 660 mln dolarów.
Wpisy promowane
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
- Mewa zaprezentuje na Targach SAWO w Poznaniu (23-25.04.2024) odzież roboczą, ochronną i ostrzegawczą dla przemysłu i rzemiosła oraz ofertę w zakresie artykułów bhpW dniach od 23-25 kwietnia b.r. firma Mewa obecna będzie na Międzynarodowych Targach Ochrony Pracy, Pożarnictwa i Ratownictwa SAWO w ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.