Ciemna strona social media marketingu – przykłady i rozwiązanie

Stale wzrastająca aktywność w mediach społecznościowych i rosnąca popularność marketingu na rozległych platformach cyfrowych, sprawia, że coraz więcej użytkowników wyraża nie tylko pozytywne opinie, ale także bardzo negatywne skargi i niezadowolenie.

Ciemna strona social media marketingu – przykłady i rozwiązanie 1
źródło zdjęcia: pixabay.com

Opinie klientów, oceny i informacje zwrotne są również coraz bardziej widoczne i często zależą od początkowego wrażenia i postrzegania marki, biznesu lub środowiska wokół którego jest budowany social media marketing. W miarę rozwoju cyfrowych ulepszeń technicznych nie ulega wątpliwości, że Twoja marka może być wymieniana w sieci bez Twojej wiedzy na ten temat.

Oto kilka kryzysów w mediach społecznościowych, które mogą dotknąć Twoją markę, a których mógłbyś uniknąć gdybyś oddał social media marketing w ręce takich profesjonalistów jak webuzzeria.com. Spójrzmy!

Social media marketing vs brudna toaleta w viralu

Brudne toalety w Twoim biurze, restauracji, hotelu czy innym lokalu zostały zarejestrowane na Facebooku i Instagramie? To powszechnie spotykany problem na social media firm, które korzystają z możliwości:

  • oznaczania lokalizacji
  • robienia zdjęć
  • rozpowszechniania postów

Aktywności w mediach społecznościowych w połączeniu z automatyzacją dystrybucji treści i urządzeniami do tagowania sprawiają, że każdy może z łatwością publikować i udostępniać wiadomości z prędkością światłą wśród milionów użytkowników o każdej porze dnia. Social media wymagają przemyślanej strategii komunikacji marki z Klientem i dużych umiejętności osób odpowiedzialnych za prowadzenie profili społecznościowych. To właśnie tutaj fani testują wiarygodność brandów i weryfikują to co marki deklarują o sobie w reklamach, na etykietach, czy w swoich hasłach reklamowych. Pamiętaj, że zdjęcia mówią głośniej niż słowa i ryzyko, iż potencjalni klienci będą kojarzyć Twoją markę z widokiem brzydkiej toalety mogą bardzo negatywnie przyczynić się do postrzegania i kojarzenia marki w ten sposób. Skorzystaj z pomocy profesjonalistów od social media marketingu, a będziesz wiedzieć jak radzić sobie z takimi sytuacjami, a nawet jak możesz ich uniknąć czy je monitorować.


Negatywna opinia na temat marki w social mediach

W sieci funkcjonuje wiele stron, gdzie każdy i o dowolnej porze może wyrazić swoją opinię na temat marki. Kilka przykładowych to:

  • TripAdvisor
  • Google Review
  • Facebook

To wciąż tylko niektóre witryny, które z łatwością i różnym skutkiem dla marki publikują, w jaki sposób klienci i użytkownicy oceniają Twoją markę i usługi podczas wyszukiwania online. Co gorsza, publikowane są również recenzje i komentarze, a to może być szkodliwe, jeśli potencjalni klienci przeczytają szczegóły na temat negatywnych doświadczeń i skarg skierowanych pod adres Twojej firmy. Ale spokojnie – specjaliści znający social media marketing od podszewki wiedzą jak radzić sobie z takimi sytuacjami. Pamiętaj, że użytkownik komentujący Twoje usługi w sieci oczekuje odpowiedzi. Milczenie jest najgorszym wyjściem i absolutnie nie możesz pozostawić negatywnych komentarzy bez odzewu. Jeżeli komentarz jest pozytywny ważne jest aby go zauważyć i podziękować za niego. Jeszcze ważniejsze jest to, aby odpowiednio szybko i mądrze odnieść się do oceny negatywnej, zwłaszcza gdy jest ona konstruktywna, merytoryczna i nie jest to niskich lotów atak czy trollowanie. Samo to, że odpowiesz na negatywny komentarz sprawi, że użytkownicy zobaczą, że nie “zamiatasz problemów pod dywan” i próbujesz coś zmienić. Każdy ma prawo do błędu, ważne jest aby przyznać się do niego i poprawić go. Transparentność marki w sieci jest kluczowa i Klienci to niezmiernie cenią. Ważne aby Twoja postawa nie była ani defensywna, ani atakująca – szanuj negatywne opinie, odnoś się do nich z respektem i wykorzystaj je aby wyeliminować błędy w Twojej organizacji. Odpowiadaj w sposób jasny i rzeczowy, nie klucz wokół tematu, Twoje stanowisko musi być wyważone. Negatywne komentarze powinny być usuwane tylko w ostateczności, gdy ich treść zawiera jakieś personalne informacje lub łamie prawo. Osoba odpowiedzialna w firmie za kontakt w mediach społecznościowych powinna być elokwentna i umieć poradzić sobie w kontakcie z Klientem właśnie w sytuacjach kryzysowych. Z tego powodu tak wiele firm oddaje prowadzenie swoich profili w ręce fachowców, którzy mają już za sobą nie jeden zażegnany poważny kryzys i wiedzą jak sobie z nim profesjonalnie poradzić. Firmy te potrafią przy pomocy profesjonalnych narzędzi takich jak SoTrender czy Brand24, sprawnie monitorować opinie o marce w całej sieci, mają gotowe scenariusze odpowiedzi wcześniej omówione z decydentami, co umożliwia im sprawne reagowanie.

Wpisy promowane

  • Jak wysłać paczkę do Niemiec?
    Niemcy to ponad 83-milionowy kraj, który jest największym sąsiadem, a zarazem jednym z największych partnerów handlowych Polski. Nasza gospodarka jest ...
  • Dealer samochodów – jak wybrać najlepszego?
    Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed podpisaniem umowy warto poświęcić trochę czasu na znalezienie najlepszej oferty. Nie chodzi tutaj ...

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry