Classmates.com, serwis, który pozwala na tworzenie sieci społecznych ze szkolnymi znajomymi, podpisał ugodę, na mocy której zgadza się na zapłatę ok. 9 mln dolarów odszkodowania za „fałszywe reklamy” wysłane drogą mailową. Czy to koniec amerykańskiej Naszej-Klasy?
Problemy Classmates.com rozpoczęły się w 2007 roku, kiedy mieszkaniec San Diego, Anthony Michaels, otrzymał e-mail pochodzący z serwisu, w którym znalazł informację, że jego szkolni znajomi próbują się z nim skontaktować. By sprawdzić kto i dlaczego chce go odnaleźć Michaels musiał wykupić specjalne rozszerzenie swojego konta („Gold Membership”). Gdy to zrobił okazało się, że nikt go nie szuka, a cała akcja była wątpliwie etyczną sztuczką marketingową Classmates.com.
Michaels postanowił nie lekceważyć sprawy i złożył przeciwko serwisowi pozew, który szybko stał się pozwem grupowym dla wszystkich tych, którzy tak jak on zostali oszukani przez działania Classmates.com.
Strony podpisały właśnie wstępną ugodę, która musi jeszcze zostać zaakceptowana przez amerykański sąd. Classmates.com co prawda nie przyznaje się do przestępstwa, zgadza się jednak na zapłacenie trzech dolarów każdej osobie, która rozszerzyła swoje konto o płatne opcje po otrzymaniu fatalnego e-maila. Takich użytkowników jest około 3 mln – w grę wchodzić więc może nawet odszkodowanie w wysokości 9 mln dolarów.
Trudno powiedzieć, czy ogłoszony wyrok oznacza koniec funkcjonowania serwisu. Na pewno nie jest końcem jego problemów. W tym miesiącu wpłynął do sądu kolejny pozew, zarzucający Classmates.com ignorowanie federalnego i stanowego prawa poprzez upublicznianie profili użytkowników.
Źródła: Wired, PaidContent, Mashable, TechFlash
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.