Co czyni domenę, Domeną Premium?

Sou-Chef Jordan opublikował w serwisie DNkitchen listę czynników, które sprawiają, że dana domena, zasługuje na miano Domeny Premium.
Lista być ona pomocna dla wszystkich tych, którzy kupują lub registrują nazwy domen. Oto kilka z wymienionych czynników.

– Wiek – Zasada jest prosta – im starsza, tym lepsza. Jej obecność w wynikach wyszukiwania jest mocniejsza.

– Brandability (potencjał do uczynienia marką) – Można zapytać: dlaczego Google rejestrując nazwę swej domeny nie użyło na przykład wyrażenia searchengine.com? Dzieje się tak ponieważ “Google” jest “markonośna” i łatwiej zapada w pamięć, nie gubiąc się przy tym w morzu innych nazw takich jak search-engine.com, enginesearch.com, czy searchengines.com. Należy pamiętać, że nazwy domen wpływają na koszty marketingu. Będzie trzeba wydać o wiele więcej pieniędzy i czasu na wypromowanie swojej domeny opartej na słowach kluczowych. Warto by nazwy były wyraziste i łatwe do zapamiętania.

– Użytkownicy końcowi – Kiedy wpisujemy wyrażenie “nazwy domen” w wyszukiwarce, czy wyświetlają nam się listy sponsorowanych linków na górze i po prawej stronie wyników wyszukiwania? Jeśli tak, to jak dużo? Wskazują one na to, że inne firmy płacą za wyniki wyszukiwania tej frazy. To świadczy potencjale domeny, bo wielu odbiorców będzie nią zainteresowanych.

– Rozszerzenie – Jak wszyscy wiemy .com jest najbardziej wartościowym rozszerzeniem, podobnie jak .net i .org. W sytuacji powstających coraz to nowych rozszerzeń można założyć, że ważniejsze będzie skoncentrowanie się na rozszerzeniach sprawdzonych. Oczywiście próbowanie nowych może być dobre, warto trzymać się jednak tych trzech podstawowych rozszerzeń.

– Długość – Obecnie nazwa domeny może mieć najwyżej 63 znaki. Warto się skoncentrować na nazwach krótszych, zorientowanych na słowa kluczowe. Rozsądnie jest mieć nazwy o trzech lub mniej słowach.

– Poprzedni rozwój – Warto sprawdzić, czy nazwa domeny była już używana. Można zerknąć na Archive.org i przekonać się, czy domena była już aktywna online.

– Wyniki wyszukiwania – Spróbujmy wpisać nazwę domeny (w cudzysłowie) w największych wyszukiwarkach. Sprawdźmy ile trafień otrzymamy? Przykładowo posiadając domenę “safebusiness.org” wpiszmy w wyszukiwarkach “safe business”. Dużym plusem jest jeśli wyszukiwarka wskaże nam powyżej miliona wyników.

www.dnkitchen.com

źródło:http://aznews.pl/

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top