Firma CODES Consulting przeprowadziła analizę raportów rocznych za 2000 rok, 115 holdingów będących spółkami giełdowymi.
W Polsce jest około 400 znaczących firm o strukturze holdingowej. Są to największe organizacje gospodarcze w naszym kraju. Wartość giełdowa – 23 najsilniejszych stanowi aż 6% PKB Polski. 20% zarządów grup deklaruje, że ich firma jest liderem swojego rynku lub branży.
Jakie są wyniki pozostałych” Jak zarządzają liderzy”
ˇ 74 % zarządów obawia się wzrostu konkurencji,
ˇ 30% grup obawia się konkurencji zagranicznej,
ˇ zarządy 29 % holdingów przyznały, że w ciągu ostatnich 15 miesięcy sytuacja finansowa ich firm pogorszyła się,
ˇ 17% holdingów ma trudności z pozyskaniem inwestorów,
ˇ 13% zarządów stwierdziło, że w ostatnim czasie ich firmy zanotowały spadek rentowności.
Sprawdziliśmy liderów, czyli te firmy, które zajmują czołową pozycję w branży. Analiza porównawcza liderów i pozostałych holdingów wykazała, że spółki wiodące wyróżniają się następującymi cechami:
ˇ mają znaczny udział w rynku (z definicji),
ˇ ich produkty lub usługi są zdecydowanie wyższej jakości (posiadają certyfikaty jakości, normy ISO),
ˇ dysponują silną marką,
ˇ zarządzają rynkiem i planują go rozwijać,
ˇ oczekują wzrostu popytu w związku z zarządzaniem ofertą,
ˇ planują rozwijać strukturę kapitałową.
Z danych raportu wynika, że szansą dla takich struktur gospodarczych w obecnej sytuacji jest jednoczesne zarządzanie czterema obszarami, tj.:
ˇ marką,
ˇ struktura organizacyjną,
ˇ rynkiem,
ˇ ofertą.
Analiza wykazuje, iż tylko 8% grup kapitałowych może cieszy się rozpoznawalną marką, która jest atutem przy budowie wartości firmy. Dbałość o swoją markę i wizerunek oraz umiejętne wykorzystanie jej do budowania swojej pozycji stanowi niezaprzeczalną przewagę na rynku. Należy zwrócić tutaj uwagę na to, że przy szybko rozwijającej się konkurencji warto inwestować w wartości ponadczasowe i skupić się na tworzeniu pozytywnych skojarzeń związanych z własną marką, co zawsze będzie potęgować zwiększoną lojalnością klientów.
Wpisy promowane
- Jak programy lojalnościowe zwiększają sprzedaż oraz budują lojalność Twoich klientów? Zobacz, co mówi o tym najnowszy raport Motivation Direct!Wzrost sprzedaży to jeden z głównych powodów, dla których przedsiębiorstwa decydują się na wprowadzenie programów lojalnościowych. Badania przeprowadzone przez Motivation ...
- Elastyczność, skalowalność i bezpieczeństwo – co firmy zyskują dzięki pracy w chmurze?Firmy potrzebują dziś elastycznego środowiska IT, które nadąży za zmianamiSzybko zmieniający się rynek, presja kosztowa i rosnące wymagania klientów sprawiają, ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 09.05.2025 PM Showcase Day
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!