Chyba każdy, kto robi zakupy w sieci korzystał choć raz z porównywarek cen. Czy po sukcesie popularnych serwisów internetowych, w których sprawdzić możemy cenę telewizora czy pralki nadchodzi era niszowych branż? Twórcy Collatio.pl twierdzą, że tak. Dlatego uruchomili porównywarkę cen monet kolekcjonerskich.
Collatio.pl jest porównywarką niszową, skierowaną stricte do internatuów zainteresowanych numizmatyką i dostosowywaną właśnie pod kątem ich potrzeb. Odbiorcami w pierwszej kolejności są miłośnicy numizmatyki i kolekcjonerzy oraz w sposób naturalny ci, którzy stoją po drugiej stronie lady – sprzedawcy monet.
Jak mówią twórcy porównywarki – Marcin Safranow oraz Adam Wiejak, pomysł na Collatio.pl zrodził się dzięki dwóm czynnikom: wieloletniej pasji, jaką jest numizmatyka i rosnącemu popytowi na monety kolekcjonerskie. „W odpowiedzi na to zapotrzebowanie stworzyliśmy pierwszą polską porównywarkę cen monet. Dzięki Collatio.pl kolekcjonerzy nie muszą już przeglądać dziesiątek stron internetowych, aby śledzić ceny interesujących ich monet. Teraz odnajdą wszystko w jednym miejscu. Z kolei sprzedawcy, dzięki naszemu serwisowi, w łatwy sposób mogą dotrzeć do większej liczby klientów i tym samym zwielokrotnić swoją sprzedaż”.
Collatio.pl skierowany jest nie tylko do pasjonatów numizmatyki i sprzedawców, ale również do osób traktujących zakup monet jako swoistą inwestycję. „Ryzyko inwestycji giełdowych, zwłaszcza w ostatnim czasie, skłania inwestorów do poszukiwania alternatywnych możliwości ulokowania swojego kapitału. Doskonałym sposobem na to mogą być monety kolekcjonerskie” – opowiadają Safranow i Wiejak – „dlatego właśnie na tę grupę internatów liczymy nie mniej, niż na pasjonatów numizmatyki”.
Co zatem Collatio.pl oferuje swoim użytkownikom? Serwis jest bezpłatny, użytkownicy mogą przeglądać w jednym miejscu ceny rynkowe monet kolekcjonerskich, emitowanych przez NBP. Dostępny na stronie katalog klasyfikuje monety na: dwuzłotowe, srebrne oraz złote. Przeglądanie ułatwia dodatkowy podział monet według serii oraz według roku emisji.
Atutem jest przejrzystość i kompletność informacji na stronach poszczególnych monet. Po odszukaniu danej monety użytkownik zobaczy m.in. jej zdjęcia, szczegółowy opis awersu i rewersu, rok emisji, cenę emisyjną, a nawet nazwisko autora projektu. I wreszcie to, co najważniejsze – listę sklepów wraz z cenami. Tak jak w przypadku dużych, uniwersalnych porównywarek tak i w Collatio.pl łatwo jest się przekonać o sporych, sięgających niekiedy kilkuset złotych, różnicach w cenach oferowanych przedmiotów. Informacji w serwisie dopełniają: ranking „Top 10” (przedstawiający najczęściej wyszukiwane monety), plany emisyjne NBP oraz aktualności dotyczące rynku monet jak i samej porównywarki.
Sprzedawcom serwis oferuje możliwość łatwej publikacji swojej oferty. Informacje z bazy danych sklepu internetowego są przekazywane automatycznie do porównywarki, a całością prac związanych z integracją technologiczną zajmują się eksperci z Collatio.pl. W ciągu dwóch pierwszych miesięcy nie zostaną oni obciążeni żadnymi opłatami z tytułu obecności w serwisie.
„To nie koniec” – mówią twórcy Collatio.pl – „zamierzamy w najbliższym czasie rozbudować serwis o kolejne funkcjonalności”. Najbliższe plany obejmują wdrożenie indywidualnych kont użytkowników.Dodatkowo dla sprzedawców nieposiadających własnej witryny dostaną możliwość stworzenia własnej strony-wizytówki.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.