Corton.pl – konkursy dla grafików

Konkursy dla grafików, w którym prace są jawne i poddane ocenie społeczności – taki pomysł mają twórcy Corton.pl. Czym młody projekt chce przekonać do siebie? Zapraszamy do naszej recenzji!

Poprzez zorganizowanie konkursu graficznego, stworzymy dla Ciebie jakościowe materiały – niezależnie czy potrzebujesz identyfikacji wizualnej, logo, karty menu, plakatu czy wizytówki. W ciągu kilku dni przygotujemy specjalnie dla Ciebie setki propozycji. Jesteśmy liczną społecznością pasjonatów w swojej dziedzinie – czytamy na stronie serwisu Corton.pl.

Projekt tworzą dwie osoby: Bartosz Gryszko i Lena Kostylewa. Jak przyznają, serwis jest w pewnym sensie kontynuacją projektu e-bitwa.pl.

Bartosz w czasach studenckich prowadził serwis e-bitwa.pl, gdzie również organizowane były konkursy graficzne. Był to jednak projekt hobbystyczny, bez biznesplanu. Powstał więc pomysł na stworzenie Corton.pl – zdradza pani Lena.

Projekt wystartował pod koniec listopada ubiegłego roku. Dwa ostatnie miesiące były burzliwe, jak mówią twórcy. Był to okres pozyskiwania pierwszych klientów i zbierania opinii grafików. Reakcje na powstanie takiego serwisu były jednak podobno bardzo pozytywne.

Corton.pl – konkursy dla grafików 1

Jak działa Corton.pl? Przedsiębiorca potrzebujący materiałów graficznych, określa budżet (nagrodę) i ogłasza konkurs. Dostaje następnie propozycje od grafików, z których wybiera najlepszą, której autor otrzymuje nagrodę.

Rozwiązujemy dwa problemy: po stronie przedsiębiorców jest to znalezienie i zatrudnienie odpowiedniej osoby do projektowania materiałów graficznych, które mają bezpośrednie przełożenie na wizerunek tej firmy. Po stronie grafików, dajemy możliwość rozwijania się i zarabiania w dziedzinie, którą się kocha. Pozyskujemy dla nich firmy chętne do kooperacji – przekonują twórcy.

Na stronie głównej Corton.pl znaleźć można dwie opcje. Pierwsza z nich przeznaczona jest dla przedsiębiorców („Załóż konkurs – otrzymaj projekty”). Po jej wybraniu należy określić kategorię konkursu (logotypy, wizytówki, plakaty, ulotki, karty menu, inne projekty graficzne), jego szczegóły (tytuł, opis, długość trwania, wysokość nagrody), a następnie potwierdzić swoje dane (nazwa firmy, NIP, adres, telefon, e-mail). Następnie pozostaje jedynie wysłać przygotowane zamówienie.

Druga opcja przeznaczona jest dla grafików („Dołącz do społeczności grafików”). Po jej wybraniu użytkownik otrzymuje podgląd aktualnie prowadzonych konkursów. Może również podać swój adres e-mailowy by być powiadamianym o nowych konkursach.

Projekt zarabia dzięki prowizji za przeprowadzenie konkursu. Ustalona została ona na poziomie 30 proc. od wynagrodzenia grafika (opłaca ją przedsiębiorca). Twórcy planują przeprowadzanie większych konkursów np. na kontrakt dla danej firmy. Wtedy prowizja ustalana ma być indywidualnie.

Wyróżnikiem projektu ma być jawność procesu wyboru zwycięzców konkursów oraz ocena prac przez społeczność.

Sedno naszego działania opiera się na wdrażaniu na rynek idei Projektowania Społecznościowego. Graficy poprzez nadsyłanie swoich projektów umożliwiają przedsiębiorcom dokonywanie wyboru spośród wielu różnorodnych propozycji. Dodatkowo każdy konkurs ma charakter jawny – graficy mogą wzajemnie oceniać prace i dzielić się wrażeniami. Przez to, że przedsiębiorca może również oceniać projekty, daje grafikom za każdym razem feedback. rezultatem jest to, że przedsiębiorca otrzyma taki projekt jakiego oczekuje – przekonują twórcy.

To tylko część recenzji. Całość znaleźć można na Wystartowali.pl.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top