Instytut Globalizacji zbada przygotowanie Polski do adaptacji technologii cyfrowych. Nowy projekt edukacyjno-badawczy pt. „Cyfrowa Polska” prowadzony przez Instytut Globalizacji, wolnorynkowy instytut spraw publicznych, poświęcony jest problemowi cyfryzacji kraju (przejścia z nadawania analogowego na nadawanie cyfrowe).
Według zaleceń Komisji Europejskiej, państwa członkowskie powinny przejść na cyfrową technologię nadawania programów radiowych i telewizyjnych do 2012 r.
– Nasza kampania ma na celu zbadanie zaawansowania cyfryzacji kraju oraz edukację w zakresie roli nowoczesnych technologii cyfrowych w aspekcie globalizacji – ujawnia dr Tomasz Teluk, dyrektor Instytutu Globalizacji. – W naszej ocenie problem cyfryzacji jest zaniedbywany, a konsumenci mają zdecydowanie gorszy dostęp do interaktywnych usług cyfrowych, w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej – komentuje Tomasz Teluk
W ramach projektu Instytut Globalizacji wysonduje oczekiwania Polaków wobec dostępu do technologii cyfrowych. Instytut opublikuje także specjalny raport poświęcony problematyce cyfryzacji. W kolejnej fazie projektu zostanie
zorganizowana debata ekspercka na temat problemów, z którymi boryka się rynek polski. Według ekspertów Instytutu Globalizacji w Polsce jest brak spójnej strategii cyfryzacji kraju. Polska znajduje się wśród najmniej zaawansowanych technologicznie krajów Europy. Podczas, gdy w Polsce zaledwie niewiele ponad 10 proc. obywateli ma dostęp do telewizji cyfrowej, we Francji wskaźnik ten wynosi 95 proc., a nasi sąsiedzi – Niemcy i Czesi będą gotowi do pełnego wyłączenia przekaźników analogowych już w 2010 r.
Instytut Globalizacji ocenia, że w obecnym stadium Polska nie ma szans na dorównanie państwom europejskim do 2012 r., a tym samym na spełnienie zaleceń Komisji Europejskiej. Według Europejskiej Unii Nadawców w 2012 r.
w Polsce będzie tylko 25 proc. gospodarstw, które będą używały telewizji cyfrowej.
– Realizacja misji publicznej TVP polega głównie na produkcji żenujących programów rozrywkowych, natomiast zaniedbywana jest strona technologiczna – uważa Tomasz Teluk. – Tymczasem zapotrzebowanie na telewizję cyfrową
w Polsce jest ogromne, na co wskazuje niezwykle dynamiczny popyt na telewizory plazmowe i LCD – dodaje.
Wpisy promowane
- Pozycjonowanie sklepu internetowego – ile to kosztuje?Prowadzisz sklep online, ale obecne obroty nie są dla Ciebie zadowalające? W wyszukiwarce plasujesz się dopiero na 3., 6. czy ...
- Szkolenia ISO – od wymagań do przewagi rynkowej Twojej organizacjiRosnąca presja regulacyjna, oczekiwania klientów oraz potrzeba budowania przewagi konkurencyjnej sprawiają, że szkolenia ISO wchodzą na stałe do strategii rozwojowych ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!