Instytut Globalizacji zbada przygotowanie Polski do adaptacji technologii cyfrowych. Nowy projekt edukacyjno-badawczy pt. „Cyfrowa Polska” prowadzony przez Instytut Globalizacji, wolnorynkowy instytut spraw publicznych, poświęcony jest problemowi cyfryzacji kraju (przejścia z nadawania analogowego na nadawanie cyfrowe).
Według zaleceń Komisji Europejskiej, państwa członkowskie powinny przejść na cyfrową technologię nadawania programów radiowych i telewizyjnych do 2012 r.
– Nasza kampania ma na celu zbadanie zaawansowania cyfryzacji kraju oraz edukację w zakresie roli nowoczesnych technologii cyfrowych w aspekcie globalizacji – ujawnia dr Tomasz Teluk, dyrektor Instytutu Globalizacji. – W naszej ocenie problem cyfryzacji jest zaniedbywany, a konsumenci mają zdecydowanie gorszy dostęp do interaktywnych usług cyfrowych, w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej – komentuje Tomasz Teluk
W ramach projektu Instytut Globalizacji wysonduje oczekiwania Polaków wobec dostępu do technologii cyfrowych. Instytut opublikuje także specjalny raport poświęcony problematyce cyfryzacji. W kolejnej fazie projektu zostanie
zorganizowana debata ekspercka na temat problemów, z którymi boryka się rynek polski. Według ekspertów Instytutu Globalizacji w Polsce jest brak spójnej strategii cyfryzacji kraju. Polska znajduje się wśród najmniej zaawansowanych technologicznie krajów Europy. Podczas, gdy w Polsce zaledwie niewiele ponad 10 proc. obywateli ma dostęp do telewizji cyfrowej, we Francji wskaźnik ten wynosi 95 proc., a nasi sąsiedzi – Niemcy i Czesi będą gotowi do pełnego wyłączenia przekaźników analogowych już w 2010 r.
Instytut Globalizacji ocenia, że w obecnym stadium Polska nie ma szans na dorównanie państwom europejskim do 2012 r., a tym samym na spełnienie zaleceń Komisji Europejskiej. Według Europejskiej Unii Nadawców w 2012 r.
w Polsce będzie tylko 25 proc. gospodarstw, które będą używały telewizji cyfrowej.
– Realizacja misji publicznej TVP polega głównie na produkcji żenujących programów rozrywkowych, natomiast zaniedbywana jest strona technologiczna – uważa Tomasz Teluk. – Tymczasem zapotrzebowanie na telewizję cyfrową
w Polsce jest ogromne, na co wskazuje niezwykle dynamiczny popyt na telewizory plazmowe i LCD – dodaje.
Wpisy promowane
- Proces zakupu nieruchomości w Dominikanie dla obcokrajowcówChcesz ulokować swoje oszczędności w bezpieczny sposób, pozwalając im na siebie zarabiać? A możesz szukasz dla siebie miejsca, w którym ...
- Reklama zewnętrzna: Klucz do Sukcesu w Ery CyfrowejReklama zewnętrzna, mimo cyfrowej rewolucji, nie straciła na wartości, ale wręcz przeciwnie – stała się bardziej efektywna i innowacyjna. Billboardy ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.