Instytut Globalizacji zbada przygotowanie Polski do adaptacji technologii cyfrowych. Nowy projekt edukacyjno-badawczy pt. „Cyfrowa Polska” prowadzony przez Instytut Globalizacji, wolnorynkowy instytut spraw publicznych, poświęcony jest problemowi cyfryzacji kraju (przejścia z nadawania analogowego na nadawanie cyfrowe).
Według zaleceń Komisji Europejskiej, państwa członkowskie powinny przejść na cyfrową technologię nadawania programów radiowych i telewizyjnych do 2012 r.
– Nasza kampania ma na celu zbadanie zaawansowania cyfryzacji kraju oraz edukację w zakresie roli nowoczesnych technologii cyfrowych w aspekcie globalizacji – ujawnia dr Tomasz Teluk, dyrektor Instytutu Globalizacji. – W naszej ocenie problem cyfryzacji jest zaniedbywany, a konsumenci mają zdecydowanie gorszy dostęp do interaktywnych usług cyfrowych, w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej – komentuje Tomasz Teluk
W ramach projektu Instytut Globalizacji wysonduje oczekiwania Polaków wobec dostępu do technologii cyfrowych. Instytut opublikuje także specjalny raport poświęcony problematyce cyfryzacji. W kolejnej fazie projektu zostanie
zorganizowana debata ekspercka na temat problemów, z którymi boryka się rynek polski. Według ekspertów Instytutu Globalizacji w Polsce jest brak spójnej strategii cyfryzacji kraju. Polska znajduje się wśród najmniej zaawansowanych technologicznie krajów Europy. Podczas, gdy w Polsce zaledwie niewiele ponad 10 proc. obywateli ma dostęp do telewizji cyfrowej, we Francji wskaźnik ten wynosi 95 proc., a nasi sąsiedzi – Niemcy i Czesi będą gotowi do pełnego wyłączenia przekaźników analogowych już w 2010 r.
Instytut Globalizacji ocenia, że w obecnym stadium Polska nie ma szans na dorównanie państwom europejskim do 2012 r., a tym samym na spełnienie zaleceń Komisji Europejskiej. Według Europejskiej Unii Nadawców w 2012 r.
w Polsce będzie tylko 25 proc. gospodarstw, które będą używały telewizji cyfrowej.
– Realizacja misji publicznej TVP polega głównie na produkcji żenujących programów rozrywkowych, natomiast zaniedbywana jest strona technologiczna – uważa Tomasz Teluk. – Tymczasem zapotrzebowanie na telewizję cyfrową
w Polsce jest ogromne, na co wskazuje niezwykle dynamiczny popyt na telewizory plazmowe i LCD – dodaje.
Wpisy promowane
- Oferta agencji kreatywnych. 3 elementy, na które warto zwrócić uwagęMarketing internetowy daje nam niemal nieograniczone możliwości promowania własnych produktów i usług. Warto wykorzystać je rozsądnie, zaczynając od podstaw, czyli ...
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Dochodowa, ale czasochłonna – jak wygląda praca twórcy kursów internetowych?Według danych Skill Scouter, rynek nauki online od 2000 do 2022 roku wzrósł ponad dziewięciokrotnie. Sprzedaż kursów internetowych staje się ...
- Mastercard przedstawia Shopping Muse – osobistego asystenta zakupów nowej generacjiMastercard wprowadza na rynek Shopping Muse – zaawansowane narzędzie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji, które zrewolucjonizuje sposób, w jaki konsumenci ...
- Rekordowa liczba firm zarejestrowanych w branżach szkoleń, eventów oraz konferencjiW tym roku firmy związane z szeroko rozumianym konsultingiem oraz organizacją wydarzeń przeżywają okres dynamicznego wzrostu. Dun & Bradstreet Poland ...
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.