Czy firmy potrzebują strategii? [art. spons.]

Opublikowano: 28 października 2013. Kategoria: Wpisy Promowane. Tagi:

BELKA GÓRNA 600

Określenie właściwych kierunków rozwoju powinno być obecnie sprawą kluczową dla każdej firmy. Odpowiednio zainwestowane środki przyniosą konkretne korzyści finansowe, rozwiną przedsiębiorstwo i pomogą w zdobyciu przewagi konkurencyjnej.  Zdecydowana większość polskich firm nie wypracowuje jednak takiej strategii i działa „w ciemno”. Czy taka taktyka się opłaca?

W obecnej rzeczywistości gospodarczej przedsiębiorstwom coraz trudniej jest zdobyć klienta. W dobie dużego nasycenia rynków produktami i usługami, poważny problem sprawia wyróżnienie się na tle konkurencji. Nietrafione inwestycje, obniżanie cen, wprowadzanie rozwiązań bez analiz, badań i konkretnych wyliczeń, może doprowadzić do wielu strat, a nawet utraty płynności finansowej. Zwiększenie konkurencyjności oraz określenie najlepszych kierunków rozwoju, powinny więc być dla każdej firmy motorem do opracowywania strategii oraz późniejszego wdrażania jej elementów. Niezbędny do tego jest kompleksowy audyt, pozwalający określić kluczowe obszary do wprowadzania zmian, a także konkretne działania, przekładające się na wzrost dochodów firmy. W wyniku takiego całościowego badania określone zostają m.in. słabe strony firmy, które warto ulepszyć, a także obszary już dobrze rozwinięte, których dodatkowe usprawnianie może przynieść dodatkowe korzyści.

Duże koszty, ale…

LogoStrategia to spory koszt dla firmy. Jej cena to min. 30 tys. zł, a im większe przedsiębiorstwo, bardziej rozbudowane, tym drożej. Firmy, chcąc oszczędzić, robią więc badania i analizy we własnym zakresie, często nie zauważając przy tym kluczowych problemów. Dzieje się tak z różnych powodów: zaczynając od tego, że często we własnej organizacji nie zauważa się widocznych z zewnątrz błędów, a skończywszy na braku odpowiedniej wiedzy z zakresu tak wielu obszarów funkcjonowania firmy. Źle opracowana strategia, to źle wydane pieniądze na jej wdrożenie. Z kolei brak strategii – to działanie „w ciemno”. Obie sytuacje mogą doprowadzić do nietrafionych inwestycji i straty dużych środków finansowych, co może okazać się zgubne dla firmy.

Strategia za darmo

„Strategia innowacji czynnikiem przewagi konkurencyjnej firm” to projekt unijny, który powstał dzięki zaangażowaniu Dolnośląskiego Związku Pracodawców oraz Agencji Rozwoju Innowacji S.A., w rozwój dolnośląskich firm. Chcąc ograniczyć wydatki przedsiębiorców na tworzenie planów rozwojowych, przygotowano rozwiązanie oferujące pomoc w postaci doradztwa z zakresu szerokiej wiedzy eksperckiej w tym zakresie. Pomoc przy kompleksowych analizach oraz wytyczaniu konkretnych rozwiązań, okazuje się nieoceniona w opracowywaniu strategii innowacji dla kluczowych obszarów funkcjonowania danej firmy. Dzięki udziałowi w projekcie i stworzeniu strategii innowacji, firmy będą miały także większe możliwości zdobycia środków finansowych z budżetu UE w okresie 2014-2020.

Pierwsi już korzystają

Z tej szansy skorzystało już kilkanaście przedsiębiorstw z całego Dolnego Śląska. Kompleksową analizę z udziałem ekspertów przeprowadziła m.in. firma Elektryczni.eu, która specjalizuje się w pozyskiwaniu „zielonej energii” ze słońca oraz produkcji ekologicznych rowerów z napędem elektrycznym. – Bezpośrednią przyczyną wzięcia udziału projekcie „Strategia Innowacji” była chęć uporządkowania wiedzy w zakresie kierunków rozwoju spółki. Nie jest to zadanie łatwe, szczególnie dla początkującej firmy, której zasoby są mocno ograniczone. Efektem projektu jest mapa drogowa działań, które chcemy rozwijać – mówi Paweł Rochala, prezes zarządu Elektryczni.eu. Podkreśla też, jak ważne jest profesjonalne doradztwo – niewątpliwie wartością dodaną są konsultanci-partnerzy, którzy rozumiejąc ideę biznesu, wspólnie angażują się w projekt – dodaje Rochala.

Stwórz z nami strategię innowacji dla Twojej firmy. Dzięki naszym ekspertom dokonasz kompleksowej analizy, sprawdzisz efektywność wielu obszarów, dowiesz się jak np. usprawnić procesy, zoptymalizować koszty, a nawet zweryfikujesz wdrażaną już strategię, jeśli czujesz, że nie przynosi zamierzonych efektów. Zaplanuj swoje działania, określ budżet i wdrażaj innowacyjne rozwiązania w swojej firmie. Skorzystaj z możliwości jaką daje udział w projekcie.

Więcej informacji na temat projektu „Strategia Innowacji czynnikiem przewagi konkurencyjnej firm” można znaleźć na stronie: www.strategiainnowacji.pl

Zapewniamy pomoc przy wypełnianiu wniosku!

Udział w projekcie jest bezpłatny! Ilość miejsc ograniczona! 

BELKA DOLNA 600

Sylwester KozakCzy firmy potrzebują strategii? [art. spons.]

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.