Takie pytanie zadał w poniedziałek serwis TechCrunch. Chodziło mu nie tyle o liczbę użytkowników, ale model biznesowy.
YouTube, mimo dużej popularności, nadal nie potrafi wypracować konkretnych zysków. Google wydało na serwis 1,65 mld USD. Wielu ekspertów stwierdziło, że to przejęcie było błędem. Prognozy przychodów na 2009 rok wahają się od 350 do 500 milionów dolarów. Tak naprawdę nie wiadomo więc, ile firma z Mountain View zarobi na projekcie.
Hulu to mikrus w porównaniu z YouTube. W pierwszym serwisie w maju 2008 obejrzano 88 mln filmów, w drugim – 4,2 miliarda. Ale z tej liczby tylko 3% było serwowanych razem z reklamami. To daje jakieś 126 milionów. Tymczasem Hulu zarobiło na większości ze swoich 88.
Rywal YouTube osiągnął w pierwszym roku swojej działalności 90 mln USD przychodów. W podobnym czasie (2008) YouTube zarobiło 200 mln. Ale tylko niecała połowa pieniędzy pochodziła z rynku amerykańskiego. Stąd wniosek, że już teraz w USA oba projekty mają podobną publikę.
Hulu ma także znacznie lepszą sytuację prawną. Nikt nie próbuje pozywać witryny za łamanie praw autorskich. Dodatkowo prezentuje treści znacznie bardziej dopasowane do potrzeb reklamodawców. To wszystko sprawia, że w następnych latach młoda strona może pokonać YouTube w wojnie na modele biznesowe.
Źródło: TechCrunch
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.