Kanadyjscy naukowcy stworzyli urządzenie o nazwie „Magiczny Palec” (Magic Finger), dzięki któremu możemy np. wysłać SMS dotykając palcem logo na naszej koszulce.
„Magiczny Palec” zbudowany jest z dwóch kamer, przymocowanych rzepem do palca i połączonych przewodem z urządzeniem odbierającym przekazywany obraz.
Jedna z kamer, pracująca w niskiej rozdzielczości, jest typowym czujnikiem ruchu i działa podobnie jak zwykła mysz komputerowa.
Druga kamera swe działanie opiera na już na odbiorze obrazu wysokiej rozdzielczości i to właśnie dzięki niej urządzenie staje się wyjątkowe. Dzięki tej kamerze urządzenie rozpoznaje 32 różnorodne tekstury materiałów, których dotykamy.
„Magiczny Palec” może zatem rozpoznać przy pomocy dotyku skórzaną torbę, logo na koszulce lub kartkę papieru. Dodatkowo urządzenie może odczytać kody QR lub informacje znajdujące się w czasopiśmie. Można więc zaprogramować określone reakcje urządzenia na dotknięcia poszczególnych materiałów czy rodzajów treści.
Zespół kanadyjskich naukowców z University of Alberta i University of Toronto ma nadzieję opracować w przyszłości zminiaturyzowaną wersję „Magicznego Palca”, która mogłaby znajdować się np. pod paznokciem.
źródło: Gizmag
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.