Twórca MP3.com wprowadza nagrywarkę stacji radiowych

Opublikowano: 24 lutego 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Michael Robertson, założyciel i szef MP3.com, uruchamia swój nowy projekt. DAR.fm ma być odpowiednikiem technologii DVR w świecie radia.

Robertson przedstawił założenia swojego nowego biznesu podczas konferencji Launch, która odbywa się w San Francisco. DAR.fm ma być odpowiednikiem DVR (nagrywarek programów telewizyjnych) w świecie radia. Serwis ma pozwalać na nagrywanie dowolnych programów radiowych, które chcemy odsłuchać w późniejszym terminie.

DAR.fm skanuje te stacje radiowe, które udostępniają swoje treści online i pozwala przeszukiwać te zasoby. Użytkownicy mogą znaleźć interesujące ich programy i wybrać opcję nagrywania. DAR.fm nagra audycję, którą będzie można później odsłuchać za pomocą przeglądarki internetowej lub aplikacji mobilnych na systemy iOS, Android i inne.

Twórca MP3.com wprowadza nagrywarkę stacji radiowych 1

Ale DAR.fm to więcej niż tylko nagrywarka. Robertson powiedział, że jego serwis będzie pozwalał na nawigowanie wewnątrz nagranych już programów np. omijanie czy wracanie do wybranych piosenek. To ma być wyróżnik względem takich internetowych projektów jak choćby Pandora.

Podczas wystąpienia pojawiły się pytania o prawne aspekty działalności DAR.fm. Robertson powoływał się na precedens, w którym amerykański sąd umożliwił nagrywanie programów, wybieranie opcji „nagraj” – nawet jeśli udostępniana jest ona na serwerach firm.

Czy DAR.fm może mieć taką siłą oddziaływania, jaką miał kiedyś projekt MP3.com? A może epoka tradycyjnego radia odchodzi już do lamusa? Jakie jest Państwa zdanie?

[za: VentureBeat]

Dawid ZarazińskiTwórca MP3.com wprowadza nagrywarkę stacji radiowych

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.