Digital Avenue SA – holding medialno – technologiczny, notowany na warszawskiej giełdzie na rynku New Connect ogłosił nową strategię działania, której celem jest awans do pierwszej 20-tki największych grup medialnych w polskim Internecie oraz poprawa wyników finansowych.
Nowa strategia ma na celu wzmocnienie pozycji Digital Avenue w najważniejszych sektorach polskiego Internetu, które charakteryzują się największą rentownością użytkowników. Strategia Digital Avenue zakłada rozwój w trzech kierunkach – poprzez szybszy rozwój organiczny portali już należących do holdingu, nowe projekty oraz akwizycje rentownych serwisów.
– Celem Digital Avenue jest wejście do pierwszej 20-tki największych grup medialnych w polskim Internecie, osiągając oglądalność ok. 4-5 mln unikalnych użytkowników miesięcznie poprzez szybszy rozwój organiczny już posiadanych portali internetowych oraz nowe projekty i przejęcia innych serwisów – mówi Piotr Wąsowski, nowy Prezes Zarządu Digital Avenue.
– Spółka prowadzi obecnie szereg rozmów na temat ewentualnych przejęć. Interesują nas przede wszystkim rentowne serwisy działające w atrakcyjnych kategoriach. Jeśli uzyskane warunki będą atrakcyjne to, w ciągu najbliższych 12 miesięcy powinniśmy przejąć 2-3 projekty. Będziemy także uruchamiać kolejne przedsięwzięcia internetowe na bazie posiadanych aktywów – dodaje prezes Wąsowski.
W skład portfela Digitial Avenue wchodzą teraz: spółka Medousa (74% udziału w kapitale) – wydawca m.in. serwisów internetowych Fotosik.pl – przeznaczony dla osób zainteresowanych fotografią oraz spółka Styl.Media (100% udziału w kapitale) – wydawca lifestylowego portalu dla kobiet – Styl.fm.
Według najnowszych badań polskiego Internetu – Megapanel z lutego br. –powyższe serwisy docierają do ponad 3,2 mln internautów miesięcznie. Liczba odsłon stron portali wynosi ponad 66 mln miesięcznie.
Spółki należące obecnie do Digital Avenue osiągnęły w sumie ponad 3,5 miliona złotych przychodów ze sprzedaży w 2009 roku. Medousa – wydawca m.in. serwisu Fotosik.pl wypracowała ponad 1,5 miliona przychodów ze sprzedaży, a Styl.Media – wydawca Styl.fm ponad 2,0 mln zł. Spółka Styl.Media będzie konsolidowana w wynikach grupy Digital Avenue począwszy od drugiego kwartału 2010.
Silną stronę grupy stanowi zróżnicowany model przychodów – najważniejsze źródła przychodów spółek portfela Digital Avenue to reklama internetowa, opłaty abonamentowe i subskrypcje z tytułu korzystania z usług internetowych oraz e-commerce i usługi typu Premium.
– Rozwój organiczny naszych portali, nowe projekty oraz rosnąca liczba unikalnych użytkowników i coraz wyższe wpływy pozwalają oczekiwać dalszego wzrostu przychodów ze sprzedaży w tym roku i w kolejnych latach, a także znacznej poprawy rentowności działalności – uważa prezes Wąsowski.
Wpisy promowane
- Efektywne strategie zarządzania profilami w serwisach społecznościowychZarządzanie profilami w serwisach społecznościowych staje się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm. Umiejętne prowadzenie mediów społecznościowych umożliwia lepsze dotarcie ...
- Co wyróżnia skuteczną agencję performance? 5 cech, których warto szukać.Zastanawiasz się, czy agencja, z którą rozmawiasz, naprawdę dowiezie wyniki? To normalne – w końcu nie chcesz przepalać budżetu na ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!