Badanie i analiza wielu obszarów działalności firmy, określenie ich potencjału rozwojowego, znalezienie najsłabszych miejsc, dobór najlepszych do wdrożenia rozwiązań oraz określenie budżetów z tym związanych wymaga konkretnej, eksperckiej wiedzy. Fachowcy od analiz i tworzenia strategii wysoko wyceniają swoje usługi. To natomiast skutkuje tym, że firmy nie korzystają z tego typu usług, lecz działają „w ciemno”.
W obecnej rzeczywistości gospodarczej przedsiębiorstwom coraz trudniej jest zdobyć klienta. W dobie dużego nasycenia rynków produktami i usługami, poważny problem sprawia wyróżnienie się na tle konkurencji. Nie pomaga już nawet obniżanie cen, które może w efekcie doprowadzić do utraty płynności finansowej. Zwiększenie konkurencyjności oraz określenie najlepszych kierunków rozwoju danego przedsiębiorstwa, powinny więc być dla każdej firmy motorem do opracowywania strategii działania oraz późniejszego wdrażania jej elementów. Do tego niezbędny jest kompleksowy audyt, który pozwala określić kluczowe obszary do wprowadzenia zmian, a także konkretne działania, przekładające się na wzrost konkurencyjności, a co za tym idzie – dochodów firmy. W wyniku takiego, całościowego badania określone zostają m.in. słabe strony firmy, które warto ulepszyć, a także obszary już dobrze rozwinięte, których dodatkowe usprawnianie, może pomóc wyprzedzić konkurencję.
Duże koszty, ale…
Niestety taka strategia to spory koszt dla firmy. Jej cena to min. 30 tys. zł, a im większe przedsiębiorstwo, bardziej rozbudowane, tym drożej. Firmy, chcąc oszczędzić, robią więc badania i analizy we własnym zakresie, często nie zauważając przy tym kluczowych problemów. Dzieje się tak z różnych powodów: zaczynając od tego, że często we własnej organizacji nie zauważa się widocznych z zewnątrz błędów, a skończywszy na braku odpowiedniej wiedzy z zakresu tak wielu obszarów funkcjonowania firmy. Źle opracowana strategia, to źle wydane pieniądze na jej wdrożenie. Z kolei brak strategii – to działanie „w ciemno”. Obie sytuacje mogą doprowadzić do nietrafionych inwestycji i straty dużych środków finansowych, co może okazać się zgubne dla firmy.
Strategia za darmo
„Strategia Innowacji czynnikiem przewagi konkurencyjnej firm” to projekt unijny, który powstał dzięki zaangażowaniu Dolnośląskiego Związku Pracodawców oraz Agencji Rozwoju Innowacji S.A., w rozwój dolnośląskich firm. Chcąc ograniczyć wydatki przedsiębiorców na tworzenie planów rozwojowych, przygotowano rozwiązanie oferujące pomoc w postaci doradztwa z zakresu szerokiej wiedzy eksperckiej w tym zakresie. Pomoc przy kompleksowych analizach oraz wytyczaniu konkretnych rozwiązań, okazuje się nieoceniona w opracowywaniu strategii innowacji dla kluczowych obszarów funkcjonowania danej firmy. Warto także dodać, że dzięki udziałowi w projekcie i stworzeniu strategii innowacji, firmy będą miały większe możliwości zdobycia środków finansowych z budżetu UE w okresie 2014-2020.
Pierwsi już korzystają
Z tej szansy skorzystało już kilkanaście przedsiębiorstw z obszaru Dolnego Śląska. Kompleksową analizę z udziałem ekspertów przeprowadziła m.in. firma Elektryczni.eu, która specjalizuje się w pozyskiwaniu „zielonej energii” ze słońca oraz w produkcji/sprzedaży ekologicznych rowerów z napędem elektrycznym. – Bezpośrednią przyczyną wzięcia udziału projekcie „Strategia Innowacji” była chęć uporządkowania wiedzy w zakresie kierunków rozwoju spółki. Nie jest to zadanie łatwe, szczególnie dla początkującej firmy, której zasoby są mocno ograniczone. Efektem projektu jest mapa drogowa działań, które chcemy rozwijać – mówi Paweł Rochala, prezes zarządu Elektryczni.eu. Podkreśla też, jak ważne jest profesjonalne doradztwo – niewątpliwie wartością dodaną są konsultanci-partnerzy, którzy rozumiejąc ideę biznesu, wspólnie angażują się w projekt – dodaje Rochala.
Bezpłatna strategia jest teraz na wyciagnięcie ręki. Czy stać Twoją firmę na to, aby zmarnować taką szansę? Teraz możesz bez kosztów dokonać jej kompleksowej analizy, określić najlepsze ścieżki rozwoju, usprawnić procesy w niej zachodzące, zoptymalizować koszty, a nawet zweryfikować obecnie wdrażaną strategię, jeśli czujesz, że nie przynosi efektów. Zaplanuj swoje działania, określ budżety i wdrażaj innowacyjne rozwiązania w swojej firmie.
Więcej informacji na temat projektu „Strategia Innowacji czynnikiem przewagi konkurencyjnej firm” można znaleźć na stronie: www.strategiainnowacji.pl
Udział w projekcie jest bezpłatny! Ilość miejsc ograniczona! Skorzystaj już dziś!
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.