Nie ma przesady w stwierdzeniu, że brak firmy w internecie to prawie pewna klęska. Oczywiście wszystko zależy od branży i grupy docelowej, ale coraz więcej osób tak właśnie szuka usług i produktów. Jeśli chcemy być konkurencyjni, musimy mieć swoje miejsce w sieci, a jeszcze lepiej, jak będzie to miejsce w pełni profesjonalne. Co to oznacza?
Nie idź tą drogą!
Na pewno nie chodzi o to, aby po prostu zlecić zrobienie strony www najniższym kosztem, a później jej nie aktualizować, nie publikować nowych wpisów na blogu. Nie tędy droga też, że założymy konto na Facebooku czy Google Plus, wstawimy tam dwa zdjęcia na miesiąc i będziemy sobie o tym przypominać od wielkiego dzwonu. Nie ma też sensu inwestować w promocję online, jeśli nie mamy na nią pomysłu. Możemy być pewni, że będą to stracone pieniądze.
O czym pamiętać?
Prawdziwe efekty przynosi poważne, strategiczne podejście do sprawy, a to oznacza, że liczy się profesjonalnie zaprojektowana strona internetowa, która jest responsywna (czyli dostosowana do urządzeń mobilnych), dobrze wypozycjonowana i zoptymalizowana – do odpowiedniej grupy docelowej, a także zintegrowana z mediami społecznościowymi, jak Facebook, Google Plus czy Twitter. Przyjrzyjmy się tym zagadnieniom.
Profesjonalna strona www, czyli jaka?
Dobrze zaprojektowana strona świadczy o naszej firmie, o jej wizerunku, o tym, czy jesteśmy poważnym, godnym, zaufania partnerem. Jest jak witryna sklepu – ciekawie wyglądająca zachęca potencjalnych klientów, by nas odwiedzili. Mało schludna, bez pomysłu zadziała w odwrotną stronę, a przecież to byłoby zabójcze dla naszego biznesu. Trendy w projektowaniu stron internetowych zmieniają się bardzo szybko, zresztą jak cała technologia, więc o własnym miejscu w sieci musimy myśleć strategicznie. Oznacza to, że projektowanie stron www najlepiej zlecić profesjonalnej firmie, która zajmuje się tym na co dzień. W takiej sytuacji mamy pewność, że:
- strona będzie wykonana z zachowaniem najważniejszych aktualnie trendów w webdesignie. Nie chodzi tu o żadne upiększenia, które nie wnoszą nic do tematu. Nie, mowa tu o działaniach poprawiających użyteczność strony, co na pewno doceni każdy klient.
- Do najważniejszych działań zaliczymy przygotowanie strony responsywnej, czyli przystosowanej do różnych – małych i dużych – wyświetlaczy. To już nie te czasy, że ludzie korzystają tylko z domowych komputerów, dzisiaj są różne możliwości, szczególnie smartfony i tablety, które są już masową rozrywką.
- Tak samo, jak social media (media społecznościowe), które dla każdej firmy mogą stać się dodatkowym, ważnym kanałem komunikacji z klientami, a także miejscem budowania społeczności fanowskiej. Wiele firm doskonale to potrafi wykorzystać, ale żeby tak było trzeba mieć dobrą strategię i wiedzieć, jak działają tego rodzaju miejsca.
- Na nic to jednak wszystko, gdy nie będziemy w stanie dobrze wypozycjonować naszej strony internetowej. Jeśli klienci mają nas poznać, skorzystać z naszych usług, kupić nasze produkty, musimy być widzialni. Dobrze zoptymalizowana strona pod kątem SEO to zapewnia, a więc naszą firmę może poznać jeszcze więcej osób, co gwarantuje lepszą kondycję naszej działalności.
Pamiętajmy więc, że obecność w sieci to obowiązek, ale nic nam nie da tylko to, że tam po prostu będziemy. Jeśli mamy być zauważeni musimy podjąć kroki, które w tym pomogą. Wymienione powyżej to absolutne minimum, jeżeli będziemy o nich pamiętać, to znacząco zwiększymy swoją szansę na mocno konkurencyjnym rynku. Warto iść z duchem czasu i nie zadowalać się półśrodkami, szczególnie jak chcemy, aby nasza firma osiągnęła sukces.
Wpisy promowane
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
- Style przywództwa a zarządzanie zmianą w organizacjiZarządzanie zmianą w organizacji to proces, który wymaga nie tylko odpowiedniej strategii i narzędzi, ale także właściwego przywództwa. Różnorodne metody ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.