Dobra kondycja branży komunikacji marketingowej

Opublikowano: 10 grudnia 2007. Kategoria: Rynek. Tagi:

Według najnowszej fali badania BriefIndex, wskaźnik koniunktury na rynku mediów i reklamy wynosi 79,50 punktów. Cały czas utrzymuje się na wysokim poziomie (w porównaniu do poprzedniej fali badania 78,25). Badanie zostało przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie Briefu.
Na wysoki wskaźnik, a co za tym idzie optymistyczną ocenę rynku mediów i reklamy ma wpływ bardzo dobra kondycja gospodarki w Polsce. Na rynku reklamy i mediów panuje ogólne optymistyczne nastawienie dzięki trwającej dobrej kondycji gospodarki w Polsce. 59 proc. respondentów uważa obecną sytuację za dobrą, 32 proc. za bardzo dobrą, jedynie 1 proc. badanych uznało obecną sytuację na rynku mediów i reklamy za złą.

Za optymistyczne nastawienie, odpowiada także okres świąteczny i noworoczny, który związany jest ze zwiększoną aktywnością i zainteresowaniem reklamą. Sytuację tę widać w wypowiedziach badanych: „Jesteśmy w tej chwili w ostatnim kwartale roku kalendarzowego: końcówki budżetów reklamowych mają tutaj duży wpływ. To, że za chwileczkę będziemy mieli okres przed świąteczny, co jak zwykle napędza rynek reklamowy dość mocno.” Jednak niektórzy eksperci obawiają się spowolnienia wzrostu gospodarczego. Częściej pojawiają się głosy o redukcji kosztów działalności firmy: „Prawdopodobne jest spowolnienie wzrostu gospodarczego w kolejnym roku.”

Poziom BriefIndexu jest obecnie nieco wyższy (79,50) niż w lipcu (78,25) tego roku. W porównaniu do poprzedniej fali badania wzrósł wskaźnik mówiący o oczekiwaniach rynku. Wzrost nie jest jednak tak znaczący jak w analogicznym okresie w latach ubiegłych.

BriefIndex to wskaźnik odzwierciedlający trendy w koniunkturze na rynku reklamy i mediów. Obliczany jest na podstawie deklaracji respondentów (dyrektorów marketingu firm reprezentujących różne branże oraz prezesów agencji reklamowych i domów mediowych) na temat obecnej sytuacji branży oraz oczekiwanych zmian w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Badania na zlecenie magazynu prowadzi Brief instytut badawczy SMG/KRC.

Hanna LaskowskaDobra kondycja branży komunikacji marketingowej

Podziel się!

O autorze

hania