Z inicjatywy agencji FFCreation będącej członkiem SAR stworzony został dokument zawierający opis dobrych praktyk w internecie.
Zorganizowana przez magazyn Brief dyskusja nad przygotowanym wspólnie przez SAR i IAB dokumentem o dobrych praktykach w Internecie odbyła się 11 marca i przyniosła ciekawe wnioski. Do udziału w dyskusji zostali zaproszeni szefowie zaangażowanych w proces organizacji, a także przedstawiciele innych podmiotów obecnych na tym rynku: portale, domy mediowe, agencje interaktywne, klienci.
Celem dokumentu jest ustanowienie jasnych zasad przygotowywania kampanii w internecie. – Byliśmy kiedyś świadkiem projektu, w którym nagle wynikł problem i klient nawet nie wiedział, kto za to odpowiada. Agencja interaktywna mówiła, że za te działania odpowiada dom mediowy, dom mediowy, że to agencja albo klient. I wtedy zdaliśmy sobie sprawę, że byłoby idealnie, gdyby istniał kodeks dobrych praktyk. Klient mógłby sobie go otworzyć i powiedzieć, że odpowiedzialność spoczywa na danym podmiocie, albo na nim samym. – opowiada o genezie powstania pomysłu Marek Piotrowski, dyrektor zarządzający agencji FFCreation.
Jednak, jak wskazuje rynek, nie wszyscy gracze widzą potrzebę powstania takiego kodeksu i nie wszystkie agencje są zainteresowane. Pod znakiem zapytania stoi udział w projekcie największych graczy, czyli czterech agencji. Oni właśnie powinni się pod tym dokumentem podpisać, gdyż mają większość rynku i jeżeli nie przekonają się tego projektu, powstanie takiej regulacji nie ma żadnego sensu. Wobec oporu rynku strony dyskusji ustaliły, że może warto na początek wypracować prostą listę deklaracji, pod którą może podpisać się każdy. Zainteresowane agencje powinny ją dostać, podpisać i promować.
Wierzymy, że zasada małych kroków przyniesie efekt w postaci wymiernych zmian w standardach panujących na rynku z korzyścią dla wszystkich stron zaangażowanych w proces kreacji, planowania i tworzenia komunikacji marketingowej – dodaje na koniec Piotrowski.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.