5,5 mln Polaków korzysta regularnie z internetu w telefonie – wynika z badania Consumer Connection System (CCS) przeprowadzonego przez Isobar Mobile Polska i Aegis Media Polska.
Wielu reklamodawców ma problem z uzyskaniem odpowiedzi na pytanie kim są ludzie, którzy korzystają z internetu w komórkach? Czy to nadal wyłącznie entuzjaści nowinek, czy też technologia zawitała już pod strzechy? Wyniki badania Consumer Connection System (CCS) przeprowadzonego przez Isobar Mobile Polska i Aegis Media Polska odpowiadają na te pytania i określają, kim są użytkownicy internetu w telefonach.
Od 2010 do 2012 r. liczba osób korzystających regularnie z internetu w telefonie wzrosła o prawie 600 proc. i obecnie wynosi już 5,5 mln Polaków (to 20 proc. osób w wieku 15-64 lat). Dla porównania, w 2012 r. „Wiadomości” oraz „Teleexpress” regularnie oglądało niespełna 5 mln osób.
Analogiczny wynik penetracji internetu na komputerach odnotowano w Polsce w 2002 r. Dynamika wzrostu dla internetu w komórkach jest jednak znacznie większa. Możemy więc śmiało powiedzieć, że ta technologia zadamawia się w Polsce na dobre – powiedział Jarosław Rzepecki, mobile marketing manager w Isobar Mobile Polska.
Badanie CCS potwierdziło, to co podpowiada intuicja – im użytkownicy młodsi, tym częściej regularnie korzystają z internetu w komórkach. Wśród Polaków w wieku 15-24 robi to 36 proc., czyli 1,9 mln osób, a w grupie 25-34 lat – 29 proc. Obok wieku duże znaczenie mają także dochody. Regularnie z transmisji danych w telefonie korzystają osoby o wysokich dochodach i te bez dochodów, czyli głównie uczniowie i studenci. Wbrew stereotypom, nie ma natomiast dużej różnicy pomiędzy płciami – z internetu w komórce korzysta 21 proc. mężczyzn i 19 proc. kobiet.
Niebagatelną rolę w rozwoju internetu w telefonach odgrywają oczywiście smartfony, których posiadaczami jest już 18 proc. Polaków, czyli co piąty posiadacz komórki.
Można spotkać się z opiniami, że mimo wzrostu sprzedaży smartfonów, użytkownicy nie korzystają z ich dodatkowych funkcji. To nieprawda. Użytkownicy smartfonów korzystają z internetu ponad dwukrotnie częściej niż statystyczny Polak i trzykrotnie częściej sięgają po niego codziennie – podkreślił Jarosław Rzepecki.
Biorąc pod uwagę funkcje, z których korzystają najczęściej posiadacze smartfonów (WWW, e-mail, serwisy społecznościowe, gry, finanse), można powiedzieć, że te urządzenia pełnią w praktyce funkcje przenośnych komputerów. Smartfon smartfonowi jednak nierówny. Użytkownicy różnych systemów operacyjnych znacznie różnią się od siebie, jeśli chodzi o regularne korzystanie z internetu i pobieranie aplikacji. Najaktywniej robią to osoby posiadające urządzenia firmy Apple (76 proc. korzysta z internetu, a 36 proc. pobierało aplikacje), nieco z tyłu są użytkownicy Androida (63 proc. internet i 22 proc. aplikacje) oraz mobilnych wersji systemu Windows (69 proc. internet i 16 proc. aplikacje).
Jakiego rodzaju aplikacje najczęściej pobierają Polacy? Największą popularnością cieszą się te, które pozwalają zwiększyć funkcje komunikacyjne komórek, czyli komunikatory (44 proc.) i serwisy społecznościowe (41 proc.), a także aplikacje użytkowe, ułatwiające wykonywanie codziennych czynności (41 proc.). Równie często co gry, pobieramy aplikacje pogodowe – deklaruje to odpowiednio 39 proc. i 38 proc. osób pobierających aplikacje.
Już 4,7 mln Polaków przynajmniej raz w tygodniu korzysta z internetu w swoich telefonach. 49 proc. tej grupy to użytkownicy smartfonów. Jest to zatem duża, zróżnicowana i atrakcyjna dla reklamodawców grupa docelowa. Analiza zachowań wskazuje ponadto, że dla nich granica między internetem na komputerach i w telefonach coraz bardziej się zaciera. Tym samym mobile staje się dojrzałym medium, pozwalającym skutecznie docierać do konsumentów. Wszystko wskazuje na to, że 2013 będzie rokiem dalszego, dynamicznego rozwoju mobile w Polsce i na całym świecie – podsumował Jarosław Rzepecki.
Na zlecenie Aegis Media Polska ankiety w badaniu Consumer Connection System zostały przeprowadzone przez instytuty badań Ipsos (2010) i Kantar Media (2012), w obu przypadkach na grupie 3000 Polaków w wieku 15-64 lat. Zastosowano metodę CAPI (wywiady w domach respondentów).
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.