Dziesięcioletni Dylan Viale z Kalifornii postanowił podzielić się swoją pasją z niewidomą babcią. Przy pomocy oprogramowania GameMaker stworzył grę, w którą może grać babcia oraz inne osoby niewidome.
Dylan Viale chodzi do piątej klasy w amerykańskiej szkole podstawowej. W związku z tym, że bardzo lubi grać w gry wideo typu Need for Speed chciał podzielić się tą pasją z babcią. Problemem był fakt, że babcia Dylana jest osobą niewidomą i nie jest w stanie cieszyć się z pełnego uczestnictwa podczas grania we współczesne gry.
Postanowił więc stworzyć grę, która za pomocą sygnałów dźwiękowych będzie informowała o postępach w przechodzeniu poszczególnych poziomów. Wybrał darmową wersję programu GameMaker i zaczął śledzić tutoriale pokazujące jak nauczyć się obsługi programu, później przeszedł do projektowania gry i realizacji pomysłu.
W wolnym czasie stworzył grę Quacky’s Quest, w której kaczka poszukuje złotego jaja zbierając diamenty i przechodząc z poziomu na poziom. Idea gry jest raczej banalna lecz innowacją było przystosowanie tej gry dla osoby niewidomej. Dylan oznaczył każdy ruch kaczki odpowiednimi sygnałami dźwiękowymi np. podczas zbierania diamentów, dotknięcia ściany lub pająka. Problem zaczął pojawiać się w sytuacji, kiedy niewidoma osoba zagubiła się w labiryncie a większość diamentów była pozbierana: następowała cisza.
W tej sytuacji Dylan zaczął przeszukiwać fora dotyczące tworzenia gier w GameMakerze i znalazł wyjście z sytuacji. Zastosował rozwiązanie, które podczas cofania się w labiryncie wydawało odgłos spadających głazów. W ten sposób niewidoma osoba mogła rozpoznać to czy w dobrym kierunku porusza się kaczka. Problem został rozwiązany.
Po okresie testów wykonywanych przez swoją babcię i innych znajomych Dylan postanowił wystawić swoją grę podczas konkursu naukowego w swojej szkole. Zdobył tam pierwszą nagrodę.
Przykład Dylana Vialego pokazuje jakie możliwości drzemią w dzieciach jeśli chodzi o gry i programy edukacyjne. Nie tylko sama gra w Need for Speed zajmuje maluchów, starają się oni dodatkowo stworzyć coś oryginalnego, opartego na własnych doświadczeniach i pragnieniach.
źródło zdjęcia i informacji: Kotaku
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.