E-świętokrzyskie – budowa sieci radiowej

Opublikowano: 14 września 2005. Kategoria: Rynek. Tagi:

12 września w Kielcach podpisana została umowa pomiędzy Wojewodą Świętokrzyskim a Naukową i Akademicką Siecią Komputerową – NASK, która rozpoczyna etap budowy sieci dostępu do Internetu drogą radiową w województwie świętokrzyskim. Projekt realizowany będzie przy wsparciu finansowym z funduszy strukturalnych, w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego.

Przedmiotem projektu 'e-świętokrzyskie – budowa sieci radiowej' jest uruchomienie szerokopasmowej sieci teleinformatycznej umożliwiającej dostęp do Internetu na terenie województwa świętokrzyskiego. Usługa będzie dostępna dla jednostek samorządu terytorialnego i innych instytucji publicznych, edukacyjnych, firm komercyjnych oraz – za pośrednictwem lokalnych dostawców usług – dla indywidualnych odbiorców. Cechą zaproponowanego rozwiązania jest jego dostępność.

Projekt będzie realizowany etapowo. Do sierpnia 2006 roku zostaną zainstalowane anteny bazowe w Kielcach, Końskich, Jędrzejowie, Grzybowie, Ostrowcu Świętokrzyskim i Sandomierzu. Dzięki promieniowi zasięgu jednej stacji bazowej do 30 km, system 6 anten umożliwi pokrycie swym zasięgiem nawet do 64 proc. powierzchni województwa. W zasięgu anten bazowych rozmieszczone zostaną terminale abonenckie, z których sygnał będzie rozprowadzany do końcowych użytkowników za pośrednictwem WiFi, sieci LAN i innych.

Bezpośrednimi rezultatami realizacji tego projektu będzie:

– zapewnienie powszechnego, szybkiego i bezpiecznego dostępu do Internetu,

– udostępnienie Internetu na terenach słabiej zurbanizowanych,

– możliwość budowy sieci korporacyjnych przez instytucje administracyjne, komercyjne i inne,

– możliwość taniego dostępu do Internetu dla instytucji publicznych.

http://www.nask.pl

Sylwester KozakE-świętokrzyskie – budowa sieci radiowej

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.