Jeżeli porównamy rok 2001 z rokiem 2002 okaże się, że rynek płatności kartami w internecie obsłużony przez eCard wzrósł niemal pięciokrotnie (22,9 mln zł w 2002 r. wobec 4,7 mln zł w 2001 r.) pod względem wartości oraz czterokrotnie (ponad 103 tyś w 2002 wobec 24,6 tyś w 2001 roku) pod względem ilości transakcji. Wzrosła też średnia wartość pojedynczej transakcji z 192,87 zł w 2001roku do 221,79 zł w 2002 roku.
Najlepszym kwartałem był podobnie jak w zeszłym roku kwartał czwarty. Naturalny wzrost obrotów z powodu Świąt Bożego Narodzenia był dodatkowo wspomagany akcją PROeMOCJA VISA, która trwała od 1.10.2002 do 10.12.2002 r. Wzrost obrotów w czwartym kwartale 2002 r. (8,1 mln zł) wobec czwartego kwartału 2001 r. (2,7 mln zł) był niemal trzykrotny i był on o 25% lepszy niż trzeci kwartał 2002 r. (6,5 mln zł). Podobnie sytuacja wygląda w przypadku liczby transakcji (12,6 tyś w 2001 r. i 37,1 tyś w 2002 r.).
Największym powodzeniem wśród internautów dokonujących zakupów w sieci sklepów obsługiwanych przez eCard w roku 2002 cieszyły się: usługi turystyczne (bilety lotnicze, wycieczki), książki, płyty CD i DVD, multimedia, usługi IT (hosting, konta email i www), oprogramowanie, prenumerata, kosmetyki.
Według Allana Wodzyńskiego – Prezesa eCardu, udział w rynku jego spółki pod względem obrotów wynosi ok. 80%. W tej chwili eCard autoryzuje transakcje w 311 z 700 polskich e-sklepów, co daje mu 44% udział w całym rynku e-commerce.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.