W nowym raporcie przygotowanym przez zespół Sociomantic Labs czytamy, że rynek eCommerce w 2016 roku wyniesie w Polsce 36 mld zł, a w ciągu pięciu lat ulegnie podwojeniu. Możemy też liczyć na 7 proc. wzrost liczby sklepów w sieci.
W najnowszym opracowaniu „Barometr e-commerce 2016” eksperci wskazują jakie czynniki będą w ciągu najbliższych latach wywierały największy wpływ na rynek. Przeanalizowano ponad 100 innowacyjnych działań, nowych technologii i strategii. W raporcie zostało uwzględnionych 20 najbardziej istotnych – w największym stopniu stymulujących i wpływających na wzrost rynku oraz przychody.
Stymulatory zostały sklasyfikowane w trzech kategoriach: wysokie, umiarkowane oraz niskie ciśnienie.
Najważniejszym wskaźnikiem, na który będą zwracać uwagę kupujący to personalizacja – aż 90 proc. marketerów uznaje personalizację działań marketingowych za kwestię priorytetową.
Wysokie ciśnienie
Najważniejsze stymulatory i jednocześnie czynniki najsilniej oddziałujące na rynek i e-sklepy:
• Personalizacja
• Programmatic buying
• Loyalty i CRM
• Omnichannel i cross devices
• M-commerce, w tym płatności mobilne,
• Full funnel
Umiarkowane ciśnienie
Czynniki ważne, które w sposób umiarkowany wpływają na wzrost wartości handlu internetowego i e-sklepów:
• Marketing 3.0 – predictive marketing, attribution i reklama natywna
• Handel transgraniczny
• Dostawa tego samego dnia (Same-Day Delivery)
• Social commerce
• Software as a service (SaaS)
• AdBlock
Niskie ciśnienie
Stymulatory istotne, jednak w najmniejszym stopniu wpływające na wzrost wartości rynku e-commerce oraz przychodów e-sklepów:
• Beacony
• Internet Rzeczy (IoT) i wearable devices
• Transparentność
Więcej informacji o samym badaniu na stronie: https://www.sociomantic.pl/barometr-e-commerce-2016/
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!