Zgodnie z badaniami jakie przeprowadziły firmy Eyeblaster oraz TNS, 85 proc. marketerów na świecie dostrzega potencjał integracji kampanii w różnych kanałach medialnych, takich jak TV, komórki, czy internet. 67 proc. z nich prowadzi obecnie kampanie cross-mediowe – donosi eMarketer.
Nie prowadzi tego typu kampanii, ale potrafi wskazać ich mocne strony 18 proc. badanych. Tylko 15 proc. wykazało brak zainteresowania lub pewności co do zalet marketingu opartego o różne kanały medialne.
Można więc powiedzieć, że kampanie cross-mediowe cieszą się dużą popularnością i zaufaniem. Dość zauważalnym problem, co uwydatniają badania, jest natomiast mierzenie efektywności takich działań.
Tylko 12 proc. marketerów zawsze porównuje dane wyników kampanii w różnych kanałach. Większość ma problemy z ich mierzeniem; 44 proc. przyczyn tego stanu rzeczy upatruje w braku odpowiednich, wiarygodnych danych, 37 proc. w braków studium przypadku, a 34 proc. – w niedostatkach technologii mierzenia.
Pomimo braków w procesie pomiaru, 47 proc. marketerów jest przekonanych, że internetowe „display ads” są odpowiednie zarówno dla celów brandingowych jak i kampanii typu direct response. Takie samo odczucie w stosunku do „rich media” ma 63 proc. badanych.
Marketerzy uznali również IPTV, telewizję oraz prasę za efektywną dla kampanii direct response oraz działań brandingowych.
Czas dominacji jednego, konkretnego środka przekazu już się zakończył. Obserwujemy teraz reklamową konwergencję mediów. Jeśli marketing oparty na różnych kanałach ma się rozwijać, niezbędne są narzędzia, które w bardziej adekwatny i analityczny sposób będą mierzyć wpływ takich kampanii.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.