eMarketer: Potencjał i wyzwania marketingu cross-mediowego

Zgodnie z badaniami jakie przeprowadziły firmy Eyeblaster oraz TNS, 85 proc. marketerów na świecie dostrzega potencjał integracji kampanii w różnych kanałach medialnych, takich jak TV, komórki, czy internet. 67 proc. z nich prowadzi obecnie kampanie cross-mediowe – donosi eMarketer.

Nie prowadzi tego typu kampanii, ale potrafi wskazać ich mocne strony 18 proc. badanych. Tylko 15 proc. wykazało brak zainteresowania lub pewności co do zalet marketingu opartego o różne kanały medialne.

eMarketer: Potencjał i wyzwania marketingu cross-mediowego 1

Można więc powiedzieć, że kampanie cross-mediowe cieszą się dużą popularnością i zaufaniem. Dość zauważalnym problem, co uwydatniają badania, jest natomiast mierzenie efektywności takich działań.

Tylko 12 proc. marketerów zawsze porównuje dane wyników kampanii w różnych kanałach. Większość ma problemy z ich mierzeniem; 44 proc. przyczyn tego stanu rzeczy upatruje w braku odpowiednich, wiarygodnych danych, 37 proc. w braków studium przypadku, a 34 proc. – w niedostatkach technologii mierzenia.

eMarketer: Potencjał i wyzwania marketingu cross-mediowego 2

Pomimo braków w procesie pomiaru, 47 proc. marketerów jest przekonanych, że internetowe „display ads” są odpowiednie zarówno dla celów brandingowych jak i kampanii typu direct response. Takie samo odczucie w stosunku do „rich media” ma 63 proc. badanych.

Marketerzy uznali również IPTV, telewizję oraz prasę za efektywną dla kampanii direct response oraz działań brandingowych.

eMarketer: Potencjał i wyzwania marketingu cross-mediowego 3

Czas dominacji jednego, konkretnego środka przekazu już się zakończył. Obserwujemy teraz reklamową konwergencję mediów. Jeśli marketing oparty na różnych kanałach ma się rozwijać, niezbędne są narzędzia, które w bardziej adekwatny i analityczny sposób będą mierzyć wpływ takich kampanii.

admagazine.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top