Firma Apple podpisała umowę z wytwórnią EMI Music i jest bliska porozumień z Universal Music Group oraz Sony Music Entertainment. Oznacza to najprawdopodobniej bliską premierę nowej usługi Apple – udostępniania muzyki „w chmurze”.
O umowach z wytwórniami donosi serwis CNET. Przypomina jednocześnie, że podobną umowę firma Apple zawarła miesiąc temu z Warner Music Group. Licencje umożliwić mają uruchomienie nowej usługi pozwalającej na przetrzymywanie oraz odsłuchiwanie muzyki z zewnętrznych serwerów, tzw. chmury.
Porozumienia z Universal Music Group oraz Sony Music Entertainment podpisane mają zostać na początku przyszłego tygodnia. Oznacza to, że Apple uzyska umowy z najważniejszymi wytwórniami (tzw. wielką czwórką).
Apple zaprezentować może nową usługę już 6 czerwca podczas Worldwide Developers Conference. Jeśli potwierdzą się prasowe doniesienia firma z Cupertino konkurować będzie z niedawno uruchomionymi projektami Amazon’u (Cloud Drive) oraz Google (Music).
Przewagą Apple mają być nie tylko podpisane umowy, ale również ogromna baza klientów iTunes Music Store, największego na świecie sklepu z cyfrową muzyką. Pojawiają się również spekulacje, że Apple nie będzie wymagała ręcznego wgrywania plików na serwer, ale wprowadzi technologię skanującą posiadaną już bibliotekę i oferującą możliwość natychmiastowego odsłuchu. Takie rozwiązanie opracował najprawdopodobniej zespół przejętego przez Apple w grudniu 2009 serwisu Lala.
Nowa muzyczna usługa Apple nazywać się może iCloud. Pod koniec kwietnia pojawiły się doniesienia, że firma przejęła domenę icloud.com za ok. 4,5 mln dolarów.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.