Pojawienie się Flipboard spotkało się ze sporym zainteresowaniem mediów i internautów. Aplikacja przeznaczona dla tabletu Apple iPad, która łączy w sobie magazynowy wygląd z siłą mediów społecznych ma szansę stać się prawdziwym (nie tylko „geekowym”) hitem.
Niektórzy analitycy nazywają Flipboard pierwszą „aplikacją-killerem” dla iPad’a, która w pełni wykorzystuje możliwości urządzenia z nadgryzionym jabłkiem. Pozwalać ma w bardzo nowoczesnej, interesującej formie przeglądać treści informacyjne oraz źródła z mediów społecznych np. polecane przez naszych znajomych na Facebooku, czy Twitterze artykuły. Całość sprawia wrażenie bardzo lekkiej, „magazynowej” aplikacji. Flipboard w działaniu można zobaczyć na poniższym materiale wideo.
Szefem Flipboard jest Mike McCue, twórca przejętej przez Microsoft za 800 mln dolarów firmy TellMe. W wywiadzie udzielonym serwisowi VentureBeat przyznaje, że o aplikacji tego typu zaczął myśleć gdy zadał sobie pytanie: dlaczego sieć jest taka brzydka? Razem ze swym znajomym, Evan’em Doll’em, rozważyli kilka propozycji – między innymi stronę napisaną w formacie HTML5. Doszli jednak do wniosku, że najlepiej będzie stworzyć specjalną aplikację dla tabletu Apple.
Flipboard jest darmowy, a firma McCue’a skupia się raczej na jej rozwoju niż pozyskiwaniu środków finansowych. Ale biznesplan jest jasny; Flipboard ma współpracować z wydawcami i tworzyć specjalne formaty ich serwisów, czy gazet lub udostępniać czytelnikom płatne subskrypcje. Niewykluczone są również formy reklamowe, ale te mają raczej przypominać reklamy znane z ekskluzywnych pism niż proste banerki.
Być może również Flipboard pojawi się na kolejnych platformach. W tym momencie jednak iPad ma kluczowe znaczenie.
Dużo postawiliśmy na iPad’a, słusznie lub niesłusznie. Uważamy obecnie, że iPad jest niedoceniany – mówi McCue.
Flipboard ogłosił właśnie również, że uzyskał 10,5 mln dolarów finansowania z funduszy inwestycyjnych. Wśród osób, które zaufały pomysłowi McCue’a są m.in współtwórca Twittera Jack Dorsey, współtwórca Facebooka Dustin Moskovitz, czy aktor Ashton Kutcher.
Wśród głosów zachwytu pojawiają się jednak i mniej optymistyczne komentarze. Przede wszystkim związane z problemami technicznymi aplikacji – serwery Flipboard nie poradziły sobie z ogromnym zainteresowaniem aplikacją. To jednak kwestia, którą można stosunkowo szybko rozwiązać.
Będziemy z ciekawością przyglądać się rozwojowi tego projektu.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.