W tym miesiącu kończą się przygotowania i nastąpi odbiór stacji cyfrowej, umożliwiającej FONE transmisję kilkudziesięciu kanałów telewizyjnych i radiowych. FONE może przesyłać telewizyjny sygnał cyfrowy własną siecią między Warszawą, Poznaniem, Szczecinem i Gdańskiem, trasą liczącą w sumie blisko 1350 kilometrów.
FONE to marka usług oferowanych przez Przedsiębiorstwo Budownictwa Technicznego HAWE. Oferta przeznaczona jest wyłącznie na rynek B2B. FONE nie podpisuje umów z klientami indywidualnymi, lecz usługi telekomunikacyjne i internetowe sprzedaje operatorom CATV i ISP. Obszar działalności telekomunikacyjnej i teleinformatycznej koncentruje się dzisiaj m.in. na świadczeniu usług głosowych z wykorzystaniem technologii VoIP na terenie całego kraju. Istotnym elementem oferty są również usługi dostępu do Internetu, zarówno hurtowego dla operatorów, jak i dla dużych klientów biznesowych. FONE jest też dystrybutorem nowoczesnego sprzętu telekomunikacyjnego i teleinformatycznego.
Od wielu miesięcy trwają prace nad rozszerzeniem oferty FONE o usługę telewizji cyfrowej.
„Nie boimy się konkurencji dużych platform cyfrowej TV” – mówi Mariusz Ładysz, prezes PBT HAWE. „W Polsce oprócz kilku wielkich operatorów sieci kablowych telewizji, działa kilkaset małych i średnich operatorów telewizji kablowej. Dla nich nasza nowoczesna i zaawansowana technologicznie usługa triple play będzie szansą na nadążenie za największymi graczami na rynku. Środki, inwestycyjne, które przeznaczyliby na zakupu bardzo drogich systemów telewizji cyfrowej, będą mogli skierować na poszerzanie zasięgu swoich sieci o następne osiedla czy miasta”.
Pozytywnie zakończyły się testy transmisji programów cyfrowych w ogólnopolskiej sieci szkieletowej FONE oraz w punktach styku z operatorami, kończącymi się zarówno światłowodowo, jak i liniami radiowymi. System przygotowywanej cyfrowej telewizji jest oparty na rozwiązaniach światowych liderów, które pozwalają na sprawne zarządzanie dostępem do usług abonenckich dla operatorów, zapewniają najwyższej klasy odbiorniki, multipleksery, elektroniczne przewodniki po programach i serwery zarządzania strumieniem DVB.
„Rozwiązanie, które wdrożyliśmy jest wypadkową analiz rynku dostawców systemów oraz możliwości nabywczych klienta na polskim rynku usług telewizji cyfrowej. Postawiliśmy na sprawdzoną technologię, która pozwala uzyskać bardzo dobrą relację ceny do efektu” – ocenia Krzysztof Surgut, członek zarządu PBT HAWE. „Unikalną cechą naszego projektu jest świadczenie usługi telewizji cyfrowej w modelu sprzedaży hurtowej. Poza tym fakt, iż FONE skupia się na rynku hurtowym, powoduje brak bezpośredniej konkurencji na rynku masowym, z odbiorcami naszej usługi – jakimi są operatorzy analogowej telewizji cyfrowej”.
Cyfrowa jakość i możliwości to niewątpliwie przyszłość telewizji. Kolejne firmy zapowiadają wprowadzenie na rynek tego typu usług. Wiele jednak wskazuje na to, że FONE będzie pierwsze gotowe do świadczenia usługi w pełnym zakresie. Fakt posiadania własnej sieci światłowodowej, która pozwala na dosył sygnału cyfrowej TV do operatorów działających na całej długości sieci, dodatkowo uatrakcyjnia to rozwiązanie.
Obecnie sieć szkieletowa FONE biegnie od Sochaczewa, przez Poznań, Gorzów, Szczecin, Koszalin, Słupsk, aż do Gdańska (z odgałęzieniami do granicy państwa w Słubicach i Kołbaskowie).
Trwają ostatnie testy techniczne i odbiór urządzeń telewizji FONE. Równolegle przygotowywana jest oferta programowa. FONE podpisało już umowę z HBO. W przygotowywanych pakietach operatorzy kablowi będą mieli do dyspozycji kilkadziesiąt najatrakcyjniejszych programów TV, które wcześniej dla tych niewielkich firm były niedostępne.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.