Foursquare, jeden z najpopularniejszych obecnie serwisów geolokalizacyjnych poinformował o zamknięciu inwestycyjnej serii B. Platforma pozyskała kolejne 20 mln dolarów finansowania potwierdzając, że jest obecnie jednym z najbardziej „gorących” produktów na internetowym rynku.
Wśród inwestorów, którzy wyłożyli swoje pieniądze znalazły się fundusze Andreessen Horowitz, Union Square Ventures oraz O’Reilly AlphaTech Ventures. Wartość firmy szacowana jest obecnie na ok. 95 mln dolarów.
Pozyskanie pieniądze mają zostać przeznaczone na zatrudnienie nowych pracowników (przy Foursquare pracuje obecnie 27 osób) i rozwijanie produktu. Część z nich pokryje wydatki na biuro i infrastrukturę IT.
Co sprawia, że wiadomość o pozyskaniu funduszy od inwestorów jest czymś więcej niż stricte branżowym komunikatem? Ma znaczenie dla dwóch co najmniej spraw.
Po pierwsze dla samego Foursquare, który zdecydował się poszukać pieniędzy inwestorów zamiast się sprzedać. Wśród potencjalnych kupców wymieniało się Yahoo! i Facebook’a, ale twórcy serwisu zdecydowali się na samodzielnie rozwijanie produktu. Warto jednak pamiętać, że jeden z twórców Foursquare, Marc Andreessen, zasiada w zarządzie Facebook’a, więc ewentualna transakcja nie jest niemożliwa.
Po drugie ta wiadomość znaczenie ma dla całej branży internetowej, a zwłaszcza dla osób i firm uważnie przyglądających się rynkowi geolokalizacji. To jeden z najszybciej rozwijających się rynków – samo Foursquare zdobywa dziennie 15 tys. nowych internautów, mając obecnie 1,8 mln zarejestrowanych użytkowników. Nieco wyraźniejsze niż w przypadku Twittera chociażby są opcje monetyzacyjne; model biznesowy Foursquare wydaje się przejrzystszy a kwestią czasu będą nowe możliwości wynikające z rozwoju serwisu.
Czy geolokalizacja to chwilowy trend, czy może na stałe zagości w naszej sieciowej aktywności? Jakie jest Państwa zdanie?
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.