Freelance Camp

Opublikowano: 16 maja 2012. Kategoria: Patronaty. Tagi:

Freelancerzy i firmy z sektora MŚP doczekali się wydarzenia dedykowanego specjalnie dla nich! Zespół serwisu Freelancity.pl postanowił przygotować konferencję, która odpowiada na zapotrzebowanie sygnalizowane przez użytkowników portalu i 29 maja w salach Agencji Rozwoju Lokalnego i Gliwickiej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości wystartuje pierwsza w Polsce dwudniowa impreza, podczas której spotkają się freelancerzy oraz firmy korzystające z ich usług.

Freelance Camp 1Organizatorzy przygotowali 10 interaktywnych prezentacji prowadzonych przez praktyków biznesu, którzy będą dzielić się swoją wiedzą w zakresie marketingu, rozwiązań prawnych, finansowych i organizacyjnych, przydatną szczególnie dla mikro-, małych i średnich firm a także „wolnych strzelców”, których liczba w Polsce znacząco się zwiększa w ostatnim czasie.

Program jest zróżnicowany, ale z pewnością nie wyczerpuje wszystkich obszarów zainteresowania gdyż liczba branż i specjalizacji, które reprezentują freelancerzy jest już długa i obejmuje kilkadziesiąt zawodów. Freelancerzy pracują jako programiści, developerzy i graficy, ale także copywriterzy, dziennikarze, trenerzy i specjaliści ds. rekrutacji. Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Freelancerów, którego wyniki również zostaną przedstawione na Freelance Camp, coraz więcej zadań w małych i średnich firmach przejmują zewnętrzni specjaliści.

Imprezę rozpoczną prezentacje skierowane głównie do osób które marzą o własnym biznesie i stoją przed decyzją o założeniu działalności lub przejściu na inne, elastyczne formy współpracy. Młodzi przedsiębiorcy, będą mogli skonsultować swoje pomysły z Sylwią Rudek-Matuszczak z Agencji Rozwoju Lokalnego oraz Mateuszem Maikiem – dyrektorem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości na Śląsku, które w ostatnich dniach uruchomiły w Katowicach, największe w Polsce biuro dla start-upów i przedsiębiorców.

Ważnym punktem programu będzie prezentacja Pawła Tkaczyka, autora książki „Zakamarki Marki”, dotycząca kreowania silnej marki freelancera oraz małej i średniej firmy. Paweł Tkaczyk został uznany w tym roku „Człowiekiem polskiego marketingu” w plebiscycie organizowanym przez Śląskie Towarzystwo Marketingowe, więc z pewnością wiele osób będzie chciało skorzystać z okazji aby posłuchać jego wykładu oraz wziąć udział w warsztatach, które poprowadzi 30 maja w Gliwicach.

Organizatorzy konferencji zadbali także o inne aspekty współpracy z freelancerami. Wątpliwości związane z zapisami prawnymi w umowach o przekazanie praw autorskich,  postarają się rozwiać Adam Jędrzejczak i Roman Koch, autorzy bloga www.prawofreelancera.pl, a zalety i wady angażowania freelancerów przedstawi na własnym przykładzie Marcin Kądziołka, właściciel Wydawnictwa Złote Myśli od dawna angażujący „wolnych strzelców”. Zdzisław Kuźnar z FM Bank, który specjalizuje się w produktach dla małych i średnich firm, przedstawi możliwości pozyskiwania środków finansowych na realizację innowacyjnych pomysłów.

Ideą konferencji jest zapewnienie wszystkim uczestnikom interesujących tematów, bez względu na ich specjalizację czy branżę w której pracują, co nie jest łatwym zadaniem. Specyfika pracy w małej firmie oraz pracy freelancera opiera się na wielozadaniowości. Bardzo często grafik jest musi także zatroszczyć się o aspekty księgowe swojej działalności a rekruter zdobyć umiejętności sprzedażowe i marketingowe aby dotrzeć do klientów ze swoimi usługami. Oznacza to, że oprócz tego w czym się specjalizują, osoby te działają także jako księgowy, specjalista ds. marketingu lub PR, grafik, copywriter, tłumacz czy sprzedawca. Dlatego zarówno w przerwach, jak i podczas całego dnia będą dostępne stoiska firm oferujących rozwiązania dla małych i średnich firm oraz „wolnych strzelców”, nie wymagające angażowania dużych środków, a ułatwiające funkcjonowanie dzięki dostępowi do Internetu – takie jak CRM online, pakiety coworkingowe dla podróżujących, pakiety księgowości online czy np. usługi e-sądu.

Przerwy kawowe oraz lunch będą także okazją do rozmowy z najlepszymi specjalistami z różnych branż, wymiany wizytówek oraz wzięcia udziału w losowaniu nagród przygotowanych przez organizatora i partnerów Freelance Camp. Będzie można otrzymać m.in. Business Card Travel – karty zniżkowe w sieci hoteli w całej Polsce, pakiety księgowości internetowej od Infakt czy Pigułki Wiedzy ufundowane przez Złote Myśli.

Drugi dzień konferencji został pomyślany jako seria warsztatów, skierowanych już do wąskich grup specjalistów lub osób, które chciałyby zdobyć wiedzę w określonej dziedzinie: fotografii katalogowej, ilustracji książek, marketingu internetowym i tradycyjnym oraz projektowaniu użytecznych stron internetowych. Warsztaty będą trwały 4 do 8 godzin a ceny wahają się od 123 zł do 299 brutto. Warsztaty poprowadzą: Paweł Tkaczyk z Midea, Paweł Graniak i Andrzej Graniak z Potęgi Obrazu, Andrzej Marczuk z BlackBook oraz Mateusz Grabowski z IT&Business Consulting.

Zapisy na Freelance Camp nadal trwają, ale warto się pospieszyć – liczba miejsc jest ograniczona do 200 osób. Formularze uczestnictwa w prezentacjach oraz warsztatach znajdują się na stronie www.freelancecamp.evenea.pl. Aktualności można śledzić także na stronie www.facebook.com/FreelanceCamp2012.

Uwaga! Mamy wejściówki!

Dzięki uprzejmości organizatorów możemy przekazać Wam dwie wejściówki na Freelance Camp 2012. Trafią do dwóch pierwszych osób, które zostawią komentarz pod tym tekstem. Prosimy o podanie prawidłowego adresu mailowego abyśmy mogli skontaktować się w sprawie przekazania nagród. Powodzenia!

Dawid ZarazińskiFreelance Camp

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.