Frisco.pl z wzrostem przychodów o ponad 30% w 2018 roku

Opublikowano: 4 marca 2019. Kategoria: Rynek. Tagi:

Supermarket Frisco.pl, znajdujący się w portfelu Funduszu MCI.TechVentures (Grupa MCI), zanotował w 2018 r. wzrost sprzedaży o 32,4 proc. – do poziomu 96,53 mln zł.

Frisco.pl, jako lider warszawskiego rynku, jest głównym motorem napędowym dla całego sektora e-grocery w Polsce. Wg szacunków spółki, kategoria e-grocery w Warszawie urosła wartościowo o 14% w 2018 roku i tym samym osiągnęła udział 2,4% całej sprzedaży FMCG. Na rynku warszawskim skupia się obecnie blisko 50% całej sprzedaży e-grocery w Polsce.

Wyniki Frisco.pl są dla nas bardzo satysfakcjonujące i spodziewamy się dalszych stabilnych wzrostów. Penetracja rynku e-grocery w naszym kraju jest ponad dziesięciokrotnie niższa niż np. w Wielkiej Brytanii, co daje ogromny potencjał do rozwoju tej kategorii w Polsce. Odpowiedzią na stale rosnący popyt jest inwestycja w nowy magazyn, z którym wiążemy bardzo duże plany rozwojowe – mówi Grzegorz Bielecki, p.o. prezesa Frisco.pl.

Nowy magazyn Frisco.pl o powierzchni 11 tys. mkw, pozwoli znacznie zwiększyć wydajność i produktywność pracy oraz zmaksymalizować poziom kontroli nad całym procesem kompletacji. W obiekcie zostaną wykorzystane innowacyjne rozwiązania technologiczne i zaawansowana automatyka magazynowa.

Konsekwentny wzrost Frisco.pl przebiega zgodnie z założeniami. Naszą ambicją jest umocnienie statusu spółki jako lidera w Polsce i rozwój spółki w kierunku regionalnego championa kategorii. Rośniemy zdecydowanie szybciej niż rynek. Należy jednak pamiętać, że jest to bardzo duże wyzwanie, zwłaszcza w obszarze logistyki – nie ma dobrego e-commerce bez świetnie zorganizowanej części logistycznej –dodaje Krzysztof Konopiński, Partner MCI.

Spółka po uruchomieniu pełnej funkcjonalności nowego magazynu rozpocznie przygotowania do kolejnych inwestycji, umożliwiających zwiększenie skali działalności.

Dawid ZarazińskiFrisco.pl z wzrostem przychodów o ponad 30% w 2018 roku

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Facebook Twitter

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Kierownik think tanku "How To Do IT", powołanego przez wydawcę "Harvard Business Review Polska". Zajmuje się tematami związanymi z nowymi technologiami, biznesem i kulturą.