Game of Quests: dzięki tej aplikacji wyjdziecie z domu [startup]

Kolejny projekt w ramach cyklu „Pokaż #startup” to program motywujący, dzięki któremu wyjdziemy z domu. Czy twórcy, mimo garażowego podejścia, są w stanie osiągnąć sukces?

Jak opiszecie swój projekt w 100 słowach?

Game of Quests to połączenie gry z aplikacją monitorującą aktywność. To motywujący gamifikacyjny projekt osadzony w świecie fantasy. Jest to aplikacja, która ma nas wyciągnąć z domu i zmotywować do działania. Gra polega na rozwijaniu postaci i docelowo także stopniowym odkrywaniu fabuły poprzez wypełnianie zadań w świecie realnym. Zamiast klikania, mamy bieganie, meldowanie się w instytucjach kulturalnych i jazdę na rowerze. Wszystko to zgodnie z ideą “play & progress” czyli graj i rozwijaj się (oraz swojego avatara).

game of quests

Skąd pomysł?

Z chęci dodatkowego zmotywowania się do działania. Nie tylko do biegania, ale także do rozwijania się intelektualnie i ekologicznie.

Jak wygląda Wasz zespół? W jakim stopniu korzystacie z usług firm zewnętrznych?

Jesteśmy typowo garażowym startupem. Jest nas pięciu. Marketingowiec, dwóch programistów (backend i android) i dwóch grafików. Każdy z nas poświęca swój wolny czas dla projektu (nie pobieramy wynagrodzeń). Z usług firm zewnętrznych korzystamy na razie w dość ograniczonym zakresie ze względu na „garażowy” budżet.

Co jest Waszym atutem? Jaki problem rozwiązujecie?

Problemy motywacyjne. Chcemy być bodźcem który wspomoże rozwój naszego użytkownika. Od rozwoju fizycznego, przez kulturalny i umiejętnościowy, do ekologicznego. Naszym atutem jest to, że docelowo to ma być gra. Z fabułą rozwijaną poprzez realne działania użytkowników.

Kto jest Waszą najważniejszą konkurencją? Jakie widzicie bariery w rozwijaniu Waszego projektu?

HabitRPG, aplikacje typu endomondo i inne aplikacje motywujące.

Barierą może być sam model grywalizacji który do końca jeszcze nie przyjął się w projektach typu B2C.

Czy szukacie partnera, który pomógłby rozwijać projekt?

Tak, w następnym etapie będziemy szukać partnerów i inwestorów.

Jaki macie model biznesowy i do kogo chcecie docierać?

Do osób w wieku 18-35 które chcą robić coś pozytywnego w swoim życiu i dobrze się przy tym bawić.

Model biznesowy oparty jest na działaniach B2C (np. zakup waluty obecnej w grze) oraz B2B (chcemy postawić na beacony i udostępnianie ich np. klubom fitness).

Jak definiujecie swój cel biznesowy na najbliższe pół roku?

W tym roku chcemy przede wszystkim zdobyć środki na rozwój aplikacji iOS i android oraz osiągnąć pułap 10 000 użytkowników.

Jakie są Wasze plany rozwojowe?

Mamy bardzo ambitne plany rozwojowe. Chcemy być pierwszą i najlepszą grą w której nie siedzi się przed ekranem, a wykonuje zadania w życiu realnym. Dodatkowo w miarę rozwoju projektu chcemy poszerzać listę naszych questów tak aby objąć jak najwięcej pozytywnych obszarów życia (np. nauka tańca, programowania, zachowań społecznych).

Chcemy także wprowadzić kolejne uniwersa, jeśli komuś nie pasuje świat fantasy.

Wszystkich zainteresowanych przedstawieniem swojego projektu na łamach e-biznes.pl w ramach cyklu „Pokaż swój #startup” zapraszamy do wypełnienia formularza na e-biznes.pl/startup.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top