Gdzienarower.pl: rowerem dookoła równika

Opublikowano: 18 listopada 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Ponad 50 tys. kilometrów tras rowerowych po Polsce znalazło się w portalu społecznościowym dla rowerzystów – Gdzienarower.pl. Serwis pozwala na samodzielne ich wytyczanie online za pomocą aplikacji Google Maps i technologii GPS.

Choć serwis istnieje dopiero od pół roku, w jego rozwój zaangażowanych jest już ponad 600 aktywnych użytkowników. Umożliwia on nie tylko standardowe rysowanie tras w Google Maps, ale także ich automatyczne dodawanie przy wykorzystaniu możliwości GPS.

– Kilka miesięcy działalności i pasja miłośników rowerów skupionych wokół serwisu, pozwoliły na wytyczenie tras o długości przekraczającej obwód równika – mówi Szymon Wesołowski, Dyrektor Operacyjny agencji eFresh, która wykonała serwis Gdzienarower.pl dla firmy KROSS. – Wyniki przebiły nasze oczekiwania. Serwis stworzony na potrzeby akcji promocyjnej spowodował, że powstała silna i bardzo aktywna rowerowa społeczność. Mamy nadzieję, że jego ciekawe właściwości przyciągną do niego kolejne setki rowerowych pasjonatów – dodaje.

Rowerzyści korzystający z Gdzienarower.pl mogą np. wrzucić na serwis plik z zapisem jazdy ze swojego rowerowego urządzenia GPS a przebieg trasy zostanie automatycznie zaznaczony na internetowej mapie. Jednocześnie samoczynnie wygeneruje się wykres pokazujący wysokość trasy nad poziomem morza.

Dla największych maniaków rowerowych istnieje możliwość pobrania danych do urządzenia GPS, a następnie ponownego przejechania drogi wytyczonej wcześniej przez innego użytkownika. Możliwe jest także załączanie zdjęć i przypisywanie ich do konkretnych punktów na mapie. Rowerzyści mogą także oceniać atrakcyjność i stopień trudności poszczególnych szlaków oraz opisywać swoje wrażenia na blogach stworzonych na serwisie. Na Gdzienarower.pl pasjonaci dwóch kółek mogą także łączyć się w team’y rowerowe i brać udział w różnego rodzaju rankingach i konkursach.

– Serwis Gdzienarower.pl jest doskonałym przykładem na to, że wsparcie akcji promocyjnej w Internecie nie musi się ograniczać tylko do stworzenia atrakcyjnych, ale krótkotrwałych serwisów akcyjnych. Zaangażowanie internautów w tworzenie Gdzienarower.pl pokazuje, że klienci oczekują nie tylko zabawy po wejściu na taki serwis, ale także realnych korzyści – podsumowuje Szymon Wesołowski.

Hanna LaskowskaGdzienarower.pl: rowerem dookoła równika

Podziel się!

O autorze

hania