Firma Gemius SA uruchamia litewski odpowiednik popularnego na polskim rynku internetowym serwisu Ranking.pl. Celem przedsięwzięcia jest udostępnianie wiadomości o bieżących trendach w korzystaniu z sieci na Litwie. Serwis ma służyć jako praktyczne narzędzie pomocy i informacji dla wszystkich zainteresowanych rozwojem internetu.
Zestawienia prezentowane pod adresem ranking.lt opisują aktualny stan rynku internetowego na Litwie – informują m.in. o popularności przeglądarek, systemów operacyjnych i wyszukiwarek, o poziomie akceptacji cookies oraz o rozdzielczościach monitorów najchętniej wybieranych przez litewskich internautów. Wszystkie dane aktualizowane są w cyklach tygodniowych.
Tworząc serwis, Gemius SA bazował na standardzie metodologicznym, który doskonale sprawdził się na rynku polskim. Przedstawiane informacje dotyczą użytkowników – identyfikowanych na podstawie plików cookie przypisanych do profilu przeglądarki – którzy odwiedzają litewskie witryny uczestniczące w badaniu gemiusTraffic. Biorąc pod uwagę to, że tygodniowo litewskie strony objęte badaniem odwiedza ok. 700 tys. użytkowników (cookies), poznanie preferencji tak licznej społeczności jest istotnym wkładem w rozwój badań nad internetem.
Poszczególne rankingi prezentowane są w rozbiciu na dane dotyczące dwóch grup internautów: łączących się z litewskimi zasobami z badanego kraju oraz spoza jego granic. Dzięki temu możliwe jest porównanie preferencji użytkowników litewskich z preferencjami zagranicznych internautów.
Ze względu na liczną próbę badawczą i szeroki zakres prezentowanych informacji, Ranking.lt jest wiarygodnym i rzetelnym źródłem informacji nie tylko dla osób zawodowo związanych z rynkiem internetowym, czyli webmasterów, pracowników agencji reklamowych on-line oraz e-marketerów, lecz także wszystkich zainteresowanych internetem i śledzących zachodzące w nim zmiany.
Dodatkową atrakcją serwisu jest możliwość zamawiania danych wprost do skrzynek pocztowych. Zapewnia to bezpłatny e-biuletyn, przedstawiający w przystępnej formie dane z badania, który można zaprenumerować na stronach serwisu. Newsletter jest wysyłany co tydzień na konta pocztowe subskrybentów. W ten sposób twórcy serwisu wyszli naprzeciw oczekiwaniom tych użytkowników, którzy informacje o badaniu chcą otrzymywać regularnie bez konieczności łączenia się z witryną Ranking.lt.
Powstanie litewskiej wersji serwisu jest jednym z etapów konsekwentnie realizowanej przez Gemius SA strategii firmy – promowania Internetu jako medium oraz dostarczania rzetelnej wiedzy na temat kształtowania się rynku internetowego wszystkim jego podmiotom.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.