Co drugi pełnoletni internauta posiada co najmniej jeden produkt kredytowy – pokazuje raport „Plany finansowe internautów 2007” firmy badawczej Gemius SA. Wyniki badania określają zainteresowanie usługami finansowymi, a także potencjał nabywczy i preferencje klientów.
Według raportu, w porównaniu do roku ubiegłego wzrósł odsetek internautów posiadających przynajmniej jeden produkt kredytowy – z 45 proc. do 51 proc. Najbardziej popularnym rodzajem zadłużenia jest karta kredytowa – jej posiadanie deklaruje 33 proc. badanych. Kredyt w ramach rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego zaciągnęło 14 proc. respondentów, a niewiele mniej, 13 proc. internautów, jest obciążonych kredytem gotówkowym. Co dziesiąty badany – jak czytamy w raporcie – posiada kredyt hipoteczny.
Szczegółowe informacje zawarte w opracowaniu stanowią kompendium wiedzy o postawach pełnoletnich internautów wobec określonych produktów finansowych, a także ich planach kredytowych, inwestycyjnych i oszczędnościowych na najbliższe sześć miesięcy. Wyniki badania pozwalają określić, jaka część polskich internautów w tym czasie zdecyduje się na przynajmniej jeden produkt finansowy, tj.: kartę kredytową, kredyt hipoteczny, lokatę, akcje, obligacje, fundusz inwestycyjny lub dodatkowe ubezpieczenie.
Aż 16 proc. pełnoletnich internautów – jak wynika z raportu – zamierza w ciągu najbliższego pół roku zaciągnąć kredyt lub wykupić kartę kredytową. Natomiast wśród sposobów inwestowania pieniędzy największą popularnością cieszą się fundusze inwestycyjne – ich zakup w zbliżającym się półroczu planuje 15 proc. respondentów.
Opracowanie uzupełniają kompleksowe analizy demograficzne, wskazujące na zdolność nabywczą określonych grup społecznych, a także zestawienia porównawcze, charakteryzujące dynamikę rynku finansowego w odniesieniu do 2006 r.
Jak pokazują wyniki badania, w porównaniu do roku ubiegłego wzrósł odsetek pełnoletnich internautów korzystających z obsługi internetowej konta. Obecnie z tej możliwości korzysta 63 proc. użytkowników posiadających konto bankowe – w tym częściej mężczyźni, osoby z większych miast i w wieku 25-34 lata.
„Raport został przygotowany z myślą o zarządzających oraz o osobach odpowiedzialnych za rozwój i promocję produktów finansowych. Wyniki badania są pomocą przy tworzeniu ofert dostosowanych do jak największego grona klientów i realizacji akcji promocyjnych różnorodnych produktów finansowych” – podsumowuje Robert Hałacz, Kierownik ds. Kluczowych Klientów w Gemius SA.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.