GG zadebiutuje na parkiecie

Jakiś czas temu wiele mówiło się o tym, że najpopularniejszy polski komunikator internetowy Gadu-Gadu zostanie sprzedany. Można było przeczytać na ten temat różne spekulacje, krążyło sporo pogłosek, a oficjalnie przymierzał się do tego choćby portal Interia.pl (nieoficjalna lista była znacznie dłuższa). Ostatecznie GG zdecydowało się na inne rozwiązanie, spółka postanowiła wejść na parkiet. Nie bez znaczenia był tu zapewne fakt, że na giełdzie panował ostatnio dobry klimat, a debiuty spółek informatycznych były w ubiegłym roku bardzo udane.
Gadu-Gadu S.A. jest producentem popularnego, istniejącego od 2000 roku komunikatora  internetowego Gadu-Gadu. Umożliwia on przesyłanie wiadomości tekstowych, które stały się w ostatnich latach jednym z popularniejszych sposobów kontaktu między internautami, zarówno na gruncie prywatnym jak i zawodowym. Z komunikatora korzysta około 6 milionów internautów. Podstawowym źródłem przychodów spółki jest emisja reklam, oferuje ona również usługi telekomunikacyjne w technologii VoIP (Gadu-Gadu NAGŁOS www.naglos.pl).

GG zadebiutuje na parkiecie 1

Spółka Gadu-Gadu, posiada dwóch głównych inwestorów: Warsaw Equity Holding Sp. z  o.o. oraz Łukasza Foltyna twórcę komunikatora. Fundusz Equity Holding posiada 76,97%  akcji a Łukasz Foltyn, członek Rady Nadzorczej 19,24%.

Jak podaje w swoim komunikacie Gadu-Gadu przychody netto ze sprzedaży usług w  latach 2003 – 2005 wzrosły o 267%, z poziomu 2,25 mln netto do 8,27 mln, a  porównując pierwsze półrocza 2006 oraz 2005 roku obserwujemy wzrost przychodów  netto na poziomie 47%. Zysk na działalności operacyjnej w latach 2003-2005 zwiększył  się z 787 tys. zł do 3 813 tys. zł – co oznacza prawie pięciokrotny wzrost. Zysk netto w  całym 2005 roku wyniósł 3 183 tys. zł, a już po pierwszym półroczu 2006 roku ponad 2  mln zł.

15 stycznia 2007 Komisja Nadzoru Finansowego zaakceptowała treść prospektu emisyjnego Gadu-Gadu S.A. Składanie deklaracji kupna akcji będzie trwało od 30 stycznia do 1 lutego, a zapisy na akcje od 2 do 12 lutego. Przydział akcji nastąpi do 9 dni roboczych po dniu zamknięcia publicznej subskrypcji. Oferującym akcje jest Internetowy Dom Maklerski S.A. 

GG zadebiutuje na parkiecie 2

Celem oferty publicznej jest pozyskanie środków na dalszy rozwój spółki. Wpływy netto  z emisji akcji szacowane są na poziomie 75 mln zł.

– Obserwując rynek usług informatycznych w Europie Środkowo-Wschodniej i porównując  go do trendów na Zachodzie widzimy ogromny potencjał rozwoju dla Gadu-Gadu.  Dlatego zdecydowaliśmy się na ofertę publiczną akcji. Chcemy pozyskać środki na rozwój  naszego biznesu, by jeszcze pełniej i korzystniej służył użytkownikom GG – powiedział  Piotr Pokrzywa, Członek Zarządu Emitenta – Jesteśmy przekonani, że perspektywy  rynkowe, w połączeniu z wizją, profesjonalnym zarządzaniem i wieloletnim  doświadczeniem skazują Gadu-Gadu na europejski sukces – dodał Krzysztof Szalwa,  Członek Zarządu Emitenta.

GG zadebiutuje na parkiecie 3

Środki pozyskane z emisji firma chce przeznaczyć m.in. na: inwestycje zmierzające do zwiększenia przychodów z reklamy (45 mln); inwestycje, które pozwolą zwiększyć przychody z usług telekomunikacyjnych (22,5 mln); inwestycje pozwalające na zwiększenie przychodów z rynku oprogramowania biznesowego (3 mln); oraz inwestycje rokujące zwiększenie przychodów z rynków zagranicznych (4,5 mln).

Szczególnie intrygujące wydają się być plany rozwoju komunikatora biznesowego jak też te dotyczące rynków zagranicznych.

O komunikatorze dla biznesu GG mówi już od dłuższego czasu i jak dotąd nic konkretnego z tego nie wyniknęło. Trzeba jednak przyznać, że nie jest to proste – Gadu Gadu ma wśród użytkowników nienajlepszą opinię jeżeli chodzi o bezpieczeństwo i funkcjonalność, a te cechy są dla klienta biznesowego bardzo ważne. Poza tym wiele firm i korporacji używa własnych IM do prowadzenia komunikacji wewnętrznej i pewnie niełatwo będzie je zachęcić do zmiany.

Jeśli chodzi o ekspansję na rynki zagraniczne – czyli w tym wypadku na wschód – to jest to  niewątpliwie bardzo ciekawy pomysł. Rynek reklamy internetowej u naszych wschodnich sąsiadów – np. Ukrainy – dopiero się kształtuje i jest tym samym stosunkowo otwarty na nowe pomysły i inicjatywy. Perspektywa objęcia większościowego udziału na tym obszarze jest z pewnością bardzo kusząca. Siła GG na polskim rynku polega w dużej mierze na znanej, powszechnie rozpoznawalnej marce. Nie mniej ważne jest też przyzwyczajenie i przywiązanie użytkowników. Czy uda się to przenieść za granicę? Zapewne nie będzie to proste, ale nie jest nierealne.

www.gadu-gadu.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top