Wielka awaria GoDaddy nie miała nic wspólnego z atakami hakerskimi. Tak przynajmniej twierdzi firma, która wydała oficjalne oświadczenie.
Przypomnijmy: GoDaddy miała poważną awarię. Dotknęła ona nawet 35 mln domen; przez kilka godzin nie działało wiele serwisów, które korzystają z rozwiązań hostingowych firmy. Nie bardzo wiadomo było skąd tak duży problem – firma wydała jedynie lakoniczne oświadczenie. Właśnie jednak pojawił się oficjalny komunikat. Czytamy w nim:
Przerwa w dostawie usług nie była spowodowana zewnętrznym wpływami. Nie był to „hack” i nie był to atak typu DDoS. Ustaliliśmy, że powodem awarii była seria wydarzeń w wewnętrznej sieci, która uszkodziła tablice trasowania routerów. Kiedy tylko problem został zidentyfikowany, podjęliśmy działania naprawcze prowadzące do przywrócenia dostępności usług dla naszych klientów i GoDaddy.com. Wdrożyliśmy środki, które mają zapobiegać podobnym zdarzeniom w przyszłości.
Firma przypomniała również, że wrażliwe dane użytkowników (np. dane kart kredytowych) nie zostały skradzione. Zapowiedziała także, że w najbliższych dniach skontaktuje się z klientami, którzy ucierpieli w wyniku awarii i wykona „gest dobrej wiary” – choć nie precyzuje jak dokładnie taki gest będzie wyglądał.
W całej tej sprawie ciekawe jest też to, że jeden z użytkowników Twittera, najwyraźniej podając się za członka grupy Anonymous, przekonywał, że jest odpowiedzialny za ataki na GoDaddy. Temat jest medialnie nośny więc wiele dużych redakcji go podchwyciło; dziennikarze podawali atak jako bardzo prawdopodobną przyczynę awarii. Niewiele potrzeba by uśpić czujność (i rzetelność) dziennikarzy. Firma GoDaddy również mogła być bardziej wyrozumiała – informacja, że awaria nie była wynikiem ataków pojawiła się dopierow dobę po wydarzeniach.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.