Firma Google umożliwiła internautom blokowanie stron z wyników wyszukiwania – bez potrzeby instalowania dodatkowych wtyczek do przeglądarki. Blokady użytkowników nie będą brane pod uwagę w ogólnym rankingu stron. Na razie.
Kiedy użytkownicy wyszukiwać będą dowolnych treści w Google, przy linkach znajdą opcję zablokowania wyników z danej strony. Przy kolejnych poszukiwaniach strony te nie będą uwzględniane. Aby jednak w pełni cieszyć się z tej opcji należy być zalogowanym na swoim koncie Google.
Jeśli użytkownicy zablokowali dostęp do pewnych stron informacja o tym zostanie im wyświetlona na dole strony z wynikami. Wyświetlony zostanie także link, pod którym zarządzać można blokadami.
Dodaliśmy taką możliwość ponieważ wierzymy, że umożliwienie kontroli nad wynikami zapewni bardziej spersonalizowane i przyjemne doświadczenie z Google – poinformowała firma. Zapowiedziała jednocześnie, że lista zablokowanych przez użytkowników stron nie będzie brana pod uwagę w opracowywaniu ogólnego rankingu stron. Nie wykluczone jednak, że może stać się tak w przyszłości.
Opcja blokowania treści dostępna jest w angielskiej wersji wyszukiwarki dla użytkowników przeglądarek Chrome 9+, Firefox 3.5+ oraz IE8+. Z czasem pojawiać ma się w kolejnych wersjach językowych wyszukiwarki.
Umożliwienie blokowania stron jest kolejnym etapem walki z tzw. farmami treści. Pod koniec lutego firma Google ogłosiła, że zakończyła pierwszy etap tej walki wprowadzając aktualizację do algorytmu wyszukiwania. Wpłynęła ona na prawie 12 proc. zapytań. Firma zapowiedziała jednocześnie, że pracuje nad polepszeniem pozycji wysokiej jakości stron: takich, które mają oryginalne treści, zwłaszcza dotyczące badań, zawierające raporty, szerokie analizy itp.
Czy możliwość zablokowania stron to dobra wiadomość? Może być dla konkretnych użytkowników. Szereg wątpliwości budzi jednak możliwość uwzględnienia blokad w ogólnym rankingu stron. Czy nie będziemy świadkami wykorzystywania funkcji do blokowania stron konkurencji?
Wpisy promowane
- Optymalne zarządzanie tekstyliami to lepsze planowanie i przejrzyste kosztyZarządzanie tekstyliami to m. in. także korzystanie z outsourcingu oferowanego przez profesjonalnego dostawcę usług tekstylnych. Użytkownik przede wszystkim pozbywa się ...
- Naklejki reklamowe z logo firmy: jak stworzyć spójny i rozpoznawalny wizerunek?Branding firmy to wartość niematerialna, która w dzisiejszych, mocno konkurencyjnych czasach nieoceniona. Każdy z nas zna marki, których nazwa od ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.