Mozilla i Google przedłużyły umowę na udostępnienie domyślnej wyszukiwarki. Dla twórców Firefoksa ma to kluczowe znaczenie – jest to ich główne źródło przychodów.
Dokładne warunki finansowe umowy nie zostały przedstawione. Wiadomo jednak, że w 2010 roku pieniądze pozyskane na mocy udostępnienia Google jako domyślnej przeglądarki w Firefoksie stanowiły aż 84 proc. z 123 mln dolarów przychodów Mozilli.
Wcześniejsza umowa z Google wygasła w listopadzie. Mozilla informowała, że trwają „aktywne negocjacje” w sprawie jej przedłużenia. Nie musiały być to jednak proste rozmowy – zwłaszcza w kontekście popularności przeglądarki Chrome, które po raz pierwszy prześcignęła Firefoksa w liczbie użytkowników na świecie. Obie aplikacje mają obecnie ok. 25 proc. udziałów w rynku przeglądarek. Ostatecznie udało się podpisać nowe porozumienie na trzy najbliższe lata.
Warto dodać, że Mozilla ma podpisane umowy także z innymi dostawcami m.in. Microsoftem (Bing), Yahoo, Yandex, Amazon oraz eBay.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.