Firma Google udostępniła swój „skracacz” linków jako samodzielny projekt. Serwis oferuje podgląd historii, zaawansowane statystyki i możliwość tworzenia… kodów kreskowych.
Goo.gl uruchomiony został w grudniu ubiegłego roku, ale wykorzystywany był jedynie w pasku narzędzi Google Toolbar oraz FeedBurner, serwisie umożliwiającym obsługę kanałów RSS. Obecnie dostępny jest dla wszystkich i jak przekonuje Google, ma być „najbardziej stabilnym, bezpiecznym i najszybszym” tego typu serwisem w sieci.
W internecie funkcjonuje wiele serwisów skracających linki ze świetnymi funkcjami i można zadać sobie pytanie: po co nam kolejny? W przypadku goo.gl skupiamy się na jakości. Za każdym razem kiedy z niego skorzystasz masz pewność, że będzie działał, że będzie działał szybko i będzie działał cały czas. Klikając goo.gl nie musisz bać się zagrożeń typu malware, phishing czy spam – czytamy na blogu Google.
Goo.gl wyposażony został w szereg interesujących funkcjonalności. Jeśli będziemy zalogowani na swoje konto Google uzyskamy dostęp do listy wcześniej skróconych łącz czy statystyk kliknięć (kraje, z którym pochodziły kliknięcia w link, przeglądarki i systemy operacyjne, jakich używają osoby klikające itp.). Dodatkowo ten sam długi link może zostać skrócony wielokrotnie, w różnych formatach. Możemy więc sprawdzić jak sprawi się krótki link wysłany z jednego kanału komunikacyjnego na tle innych – goo.gl pokaże nam ile razy kliknięto w dany krótki link i ile razy odwiedzono stronę docelową ze wszystkich krótkich linków.
Serwis nie oferuje na razie API. Goo.gl dostępne jest obecnie jako rozszerzenie do przeglądarek Chrome i Firefox. Google przekonuje, że API, które jest właśnie przygotowywane, umożliwi skracanie linków, rozszerzanie ich i dostęp do statystyk – bezpośrednio z poziomu wykorzystującej API aplikacji.
Na koniec warto wspomnieć o bardzo interesującej funkcji nowego serwisu. Jeśli do dowolnie skróconego linku dodamy końcówkę „.qr” stworzony zostanie QR Code, czyli kwadratowy kod kreskowy. Zeskanowanie tego kodu dowolnym czytnikiem przeniesie użytkownika pod wskazany adres internetowy. Przydatne zwłaszcza dla urządzeń mobilnych.
Źródła: Google, SearchEngineLand, TechCrunch
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.