Firma Google udostępniła swój „skracacz” linków jako samodzielny projekt. Serwis oferuje podgląd historii, zaawansowane statystyki i możliwość tworzenia… kodów kreskowych.
Goo.gl uruchomiony został w grudniu ubiegłego roku, ale wykorzystywany był jedynie w pasku narzędzi Google Toolbar oraz FeedBurner, serwisie umożliwiającym obsługę kanałów RSS. Obecnie dostępny jest dla wszystkich i jak przekonuje Google, ma być „najbardziej stabilnym, bezpiecznym i najszybszym” tego typu serwisem w sieci.
W internecie funkcjonuje wiele serwisów skracających linki ze świetnymi funkcjami i można zadać sobie pytanie: po co nam kolejny? W przypadku goo.gl skupiamy się na jakości. Za każdym razem kiedy z niego skorzystasz masz pewność, że będzie działał, że będzie działał szybko i będzie działał cały czas. Klikając goo.gl nie musisz bać się zagrożeń typu malware, phishing czy spam – czytamy na blogu Google.
Goo.gl wyposażony został w szereg interesujących funkcjonalności. Jeśli będziemy zalogowani na swoje konto Google uzyskamy dostęp do listy wcześniej skróconych łącz czy statystyk kliknięć (kraje, z którym pochodziły kliknięcia w link, przeglądarki i systemy operacyjne, jakich używają osoby klikające itp.). Dodatkowo ten sam długi link może zostać skrócony wielokrotnie, w różnych formatach. Możemy więc sprawdzić jak sprawi się krótki link wysłany z jednego kanału komunikacyjnego na tle innych – goo.gl pokaże nam ile razy kliknięto w dany krótki link i ile razy odwiedzono stronę docelową ze wszystkich krótkich linków.
Serwis nie oferuje na razie API. Goo.gl dostępne jest obecnie jako rozszerzenie do przeglądarek Chrome i Firefox. Google przekonuje, że API, które jest właśnie przygotowywane, umożliwi skracanie linków, rozszerzanie ich i dostęp do statystyk – bezpośrednio z poziomu wykorzystującej API aplikacji.
Na koniec warto wspomnieć o bardzo interesującej funkcji nowego serwisu. Jeśli do dowolnie skróconego linku dodamy końcówkę „.qr” stworzony zostanie QR Code, czyli kwadratowy kod kreskowy. Zeskanowanie tego kodu dowolnym czytnikiem przeniesie użytkownika pod wskazany adres internetowy. Przydatne zwłaszcza dla urządzeń mobilnych.
Źródła: Google, SearchEngineLand, TechCrunch
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.